dinsdag 30 april 2013

Nederland en bezoek!

Het is dinsdag, voor heel Nederland een bijzondere dag! De Koningin wordt ''ingeruild'' voor haar zoon en vanaf vandaag heeft Nederland dus een Koning! Hier in Oostenrijk wordt er in bijna alle nieuwsberichten iets over gemeld en ik heb gehoord dat de televisie hier ook rijkelijk mededeelt en beelden laat zien over het nederlandse koningshuis. Heel eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel mee, maar ik denk, dat ik vanavond wel ergens iets bekijk...

Gisterenochtend, toen Erik de jongens al vóór 6.00u in de vroegte gewaarschuwd had, dat ze stil moesten zijn, nog even weer in bed terugkwam en iets later we er uitgingen en ik de jongens nog weer een preek gaf over het stil zijn zo vroeg in de ochtend, riep Jordy opeens: ''Martin is er!!'' Ik trok mijn wenkbrauwen op en vroeg mij af, hoe hij dat kon weten, we stonden nog op de slaapkamer van de jongens! Het rolluik werd net opgetrokken en Martin stond dus voor het raam! Hahaha, we wisten dat Eriks broer met gezin zouden komen, maar niet precies hoe laat, dus dit was een hele verrassing! Eerst wilden ze niet binnen komen, zodat wij ons klaar konden maken en ontbijten, maar natuurlijk moeten ze de auto uitkomen! Ze hebben er een lange reis opzitten, met drie neefjes van ons op de achterbank, dus de voordeur open en iedereen naar binnen. Wij hebben ons tussen alles door gewassen en aangekleed, ontbeten met tien personen aan de tafel, koffie gedronken en toen moest Erik naar het werk.
We hebben het appartement laten zien, zodat ze ook de auto leeg konden halen en daarna zijn een aantal meegelopen naar de school om de jongens weg te brengen, Thijs naar de Kindergarten gebracht en toen even naar de overkant om Eriks ouders in te lichten, dat ze over waren!

Nu is dus voor het eerst een gezin in het appartement, dat dus nog niet helemaal klaar is, maar wel te gebruiken en het voelt eigenlijk wel heel gek...het is nu niet meer ''ons'' domein, niet meer steeds met een plamuurmes of een verfkwast naar boven, of met een emmer en een sopje of nog even iets nakijken...Erik even niet meer in de avonden aan de klus...dat is dan toch ook wel weer erg fijn! Gisterenavond werden we zelfs uitgenodigd en hebben we boven koffie gedronken...zo raar! Het is nu echt een proefperiode, want nu weten we pas, welke geluiden je wel of niet hoort...tot nu toe valt het mij 100% mee (hopelijk omgekeerd ook)!

Het weer is nu alleen wel wat kwakkelig. Het waait redelijk, de ene keer is er zon, het andere moment een spatje regen, gisteren was het wat fris, nu is het weer lekker buiten. Maar goed, ik hoop dat iedereen het naar zijn zin heeft! De jongens vermaken zich in elk geval helemaal prima!

1 opmerking:

Anoniem zei

Geweldig en nu maar hopen dat al je werken klopt. Wel lekker dat familie er zit. Beter als kritische gaste de eerste keer.
Groeten van Josina