woensdag 22 mei 2013

Nötsch im Gailtal en oude pannen

Nadat we de kinderen weg hebben gebracht, zijn Erik en ik nog even een rondje gereden. Wij rijden altijd het Hochtal uit richting Villach, maar bijna nooit richting Nötsch im Gailtal. Vandaar dat ik die omgeving niet eens zo goed ken en ik gewoon een beetje een idee van de dorpjes daar wilde hebben. Ook wilde ik nog visitekaartjes van een paar restaurants hebben en even bij het Bergbad in Wertschach kijken. Dit bergbad is een zwembad buiten bij een camping, maar voor iedereen toegankelijk, een leuke glijbaan erbij, het ligt er mooi en het is dichtbij!
Zo zijn wij dus met een grote boog naar huis terug gereden en kan ik mij eindelijk een beeld vormen bij de dorpjes ''onder aan de berg''. Hahaha, en nu kan ik tenminste ook uitleggen aan gasten, waar bepaalde restaurants liggen of juist het bergbad!

Dinsdagochtend was het wel heel raar...Erik was al naar het werk en de jongens niet in huis....heel erg stil dus!! Uitslapen kan ik niet zo goed, dus ik was er tegen 7.45u uit en ben gaan rommelen in huis. Beddengoed afhalen en in de wasmachine, konijnen verzorgen en toen een keer ontbijten...zonder geluid...stil hoor! Maar goed, ik heb lekker alle bedden verschoond, nog een deurkozijn van het appartement afgelakt en nog even in de tuin weer wat verzamelde stenen in de rotstuin gelegd! Later in de middag kwamen de jongens weer in huis!! Ze waren naar Villach geweest, hadden geshopt en bij de Mac gegeten en kwamen vol verhalen terug en ook helemaal gesloopt!! Hahaha, dit was natuurlijk voor hen ook wel gek, logeren bij opa en oma en mijn tante en dat allemaal in Oostenrijk! Alle partijen hebben het naar hun zin gehad, ze hadden nog spelletjes gedaan en gewandeld met de jongens...gewoon even lekker genoten dus!!

Ach en vandaag is het weer zo'n klungeldag. De jongens zijn allemaal naar school, ik ben al even bij de gemeente geweest om een brief af te geven en heb voor het appartement allerlei foldermateriaal uitgezocht. Zojuist heb ik de doos met oude pannen ''pakketklaar'' gemaakt, ik heb ze verkocht!! Ze gaan straks met de post mee, weer een doos van zolder!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Karin, tip voor je restaurants iets verder weg maar heerlijk eten en doe Toni de groeten:
http://www.kleinezeitung.at/vorteilsclub/645089/index.do

Ook een gezellig restaurant met kinderen een succes aan de noordkant van de Ossiachersee: Gasthof Kasermandl
Hangweg 5, 9552 Steindorf am Ossiacher See, ik zie nu pas dat het van belgen is nooit gemerkt, het is er erg lekker, betaalbaar en kindvriendelijk.

Dat zwembad zou ik geen gast naar toe sturen, weet je hoe koud het water is en niet alleen nu.

Groet,

Peter

Anoniem zei

Leuk voor de jongens logeren. Zij waren gesloopt, maar hoe waren opa, oma en tante er aan toe? hahahahaha.
En wat dat zwemmen betreft, kinderen spelen ook graag in die ijskoude beken, dus in een koud bergbad valt ook best mee. De kleinzoons van mij zijn ook in zijn bad geweest in het verleden. En koud? Nee hoor! Ja papa en mama brrrrrrr.
Groeten van Josina.