donderdag 23 januari 2014

Besteld en grote schoonmaak

Inmiddels hebben we een lange zoektocht naar radiatoren gehad...pffffff...heel internet afgestruind, Erik is naar verschillende bouwmarkten geweest en is zelfs nog langs een bedrijf geweest, waar hij nog contacten had van de eerste werkgever, om te vragen of het bedrijf misschien de radiatoren kan bestellen. Dit bedrijf viel als eerste af, echt veel te duur! De twee opgevraagde offertes uit Duitsland leken eerst ook nog te duur, maar bij nader inzien niet. Die bedrijven in Duitsland hebben natuurlijk hoge verzendkosten en daardoor leek het niet interessant, maar bij de prijzen van de bouwmarkten hier (met een onbekend merk radiatoren) vergeleken, bleken de offertes uit Duitsland inclusief de verzendkosten en tevens ook nog een bekend merk, nog altijd ruim €200,00 gunstiger te zijn...
Het is wel weer een rib uit ons lijf, maar we hebben ze in Duitsland besteld dinsdag, ik heb het wel telefonisch gedaan, met het papierwerk per mail, ik wil graag persoonlijk iemand spreken als ik zoiets bestel namelijk... vanmorgen heb ik er nog eens achteraan gebeld en het blijkt dat ze al verpakt klaar liggen en vandaag weggestuurd worden en dan kan het nog een dag of drie duren voor ze hier zijn, maar dan nog! Ik zal blij zijn als ze binnen zijn, dan is er weer wat afgehandeld!

Gisteren ben ik begonnen te rommelen op onze slaapkamer beneden! De grote schoonmaak is begonnen! Ondanks dat alles steeds goed afgedekt is geweest, is het natuurlijk wel flink stoffig overal, vooral ook die fijne bouwsluier, al is dat in de andere ruimte's (dan de woonkamer/keuken) natuurlijk een stuk minder, gelukkig. De linnenkast heb ik al helemaal leeg gehaald, daar lagen dekbedden en kussens in van het appartement, het overige linnengoed wat ik kwijt moest en nog wat prullaria. Dat is eruit, de kast is schoongemaakt van binnen en de eerste kleding ligt er alweer in. Het bed van ons bevat 4 grote lades, die heb ik ook allemaal leeg getrokken (en dan kom je erachter dat daar wel héél veel in past...), nadat ik samen met Erik de enorme matras eerst omgedraaid heb. Alle zomerkleding lag er onder andere in, tjee zeg, wat een bende! Ik ga nu zo die lades allemaal schoonmaken en weer inpakken, maar eerst heb ik gisterenmiddag nog een opruiming in de kleding gehouden...in mijn eigen kleding, in die van Erik en in die van de jongens! Het is af en toe gewoon echt nodig en ik had nu echt geen zin om bepaalde kledingstukken weer voor de zóveelste keer in de handen te hebben, zonder dat ze nog gedragen worden! Zonde van de ruimte ook!
Het is dan ook mijn bedoeling om op die manier het hele benedenhuis door te gaan...ook de grote kast, die verplaatst moet worden naar de woonkamer, zal voor die 'verhuizing' helemaal leeg moeten en dan ga ik er gelijk góed doorheen :-). Dat zal trouwens nog een heerlijk karwei worden, die kast is lood en loodzwaar...en behoorlijk groot, zal op de zijkant door de deuropening moeten...we gaan 'm dus helemaal strippen, alle onderdelen die eraf en eruit kunnen gaan er ook af en uit, zodat we 'm kunnen verplaatsen!

Geen opmerkingen: