donderdag 30 januari 2014

Gebrek aan stof?

Wat erg, het aantal blogs is wel een stukje minder de laatste tijd! Nou ja, ik hoef natuurlijk ook niet dagelijks te schrijven, maar het ligt niet aan gebrek aan stof...maar echt aan tijd! Er is gewoon zóveel te doen hier in huis, rond huis, op school, het huiswerk van de jongens met allerlei te leren toetsen...dat als ik even zit, ik dan even wat drink en de mail nakijk, telefoontjes pleeg of even lekker Whatsappen met de ''Mädls''... zo heet de groep vrouwen waarmee we appen. Ik maak wat foto's af en toe, of een filmpje voor op Facebook, maar verder...
Ik zal niet steeds alles gaan beschrijven tot in de details wat ik nu weer precies gedaan heb, maar het feit is, dat we van het weekend weer beneden willen gaan wonen...nou ja, dan moet er natuurlijk wel het één en ander gedaan worden! Tussendoor is er een rijkelijke hoeveelheid sneeuw gevallen en nu nog aan het vallen :-) , wat dan ook een paar keer per dag geruimd moet worden. Erik is beneden met de voorbereidingen bezig, om in het weekend de nieuwe radiatoren aan de muren te kunnen ophangen...daarvoor moest er eerst nog flink gestuuct worden bijvoorbeeld, maar er is geen tijd om de hele muren te stucen, dus nu alleen nog daar waar de radiatoren komen en later als we er in wonen, dan zal stukje bij beetje de rest van de muren gedaan worden...

De sneeuw...er is flink wat gevallen vandaag en komende nacht en morgen zal er nog veel meer gaan bijvallen, alleen is er voor morgen nu ook een paar uur regen voorspelt, in plaats van alleen maar sneeuw, dat is natuurlijk wel erg jammer! De gemeente laat het enigszins afweten in ons straatje op dit moment...nu waren wij vorig jaar ook steeds als laatste straatje in het dorp aan de beurt zo ongeveer, maar vandaag is er nog helemaal niemand geweest! Zodat Erik thuis kon komen, heb ik een groot deel van het straatje zelf maar even twee sporen schoongeschept... en met een stoot gas is het gelukt om de auto op het oprit te krijgen, die ik wel helemaal schoon had geruimd...voor de derde keer vandaag! En als je nu weer kijkt, dan ligt er minstens 10cm nieuwe sneeuw en waarschijnlijk al wel meer...ik ben dan ook heel benieuwd hoe het er morgenochtend uitziet! Erik wil straks nog even ruimen, ik doe even niet mee, mijn heupen hebben het wel even gehad voor vandaag...

Geen opmerkingen: