zondag 26 januari 2014

Ons weekend!

Om te beginnen: Ja Rianne, het is een Twentevlag :-) Op de foto's van vrijdag staat Jordy in de boomhut en aan die boomhut hangt inderdaad een Twentevlag, die heeft Erik gekregen bij het afscheid van zijn werk in Nederland met de bedoeling om 'm aan het huis te hangen, hahaha, dat doen we maar niet, maar zo heeft hij toch een mooie functie!

Gisterenochtend was ik voor een zaterdag toch aardig op tijd weg! Om 8.15u ben ik in de auto gestapt! Ik hoefde pas om 9.00u bij de kapper te zijn, maar aangezien er vrijdag dus de sneeuw gevallen is, ben ik maar op tijd vertrokken, niet wetende hoe het onderweg zou zijn. Gelukkig was er op de weg geen enkele hinder van de sneeuw, dus ik was erg op tijd bij het Atrio. Het fijne was, dat er al een aantal winkels voor 9.00u open gingen, dus een paar dingen kon ik al afhandelen en toen een kwartier te vroeg bij de kapper naar binnen, maar ook daar werd ik al opgewacht en kon ik gelijk gaan zitten, dat ging dus lekker vlot! Vervolgens was ik vlak voor 9.00u alweer klaar en kon ik zo de opticien binnenstappen voor een oogmeting voor nieuwe lenzen. De lenzen moeten besteld worden, wat ik al verwacht had i.v.m. mijn sterkte en ''Krümmung'' in het oog.
Door naar de Interspar voor wat boodschappen daarna naar de overkant van het winkelcentrum naar de Mediamarkt en op de terugweg de Lidl en de Hofer aangedaan...portemonnee weer leeg en de boodschappen weer binnen!

Erik heeft in de ochtend gisteren het riool in de kelder in orde gemaakt. Na het vernieuwen van het riool buitenshuis, is er in de kelder alleen nog het appartement op aangesloten, maar onze woning zelf nog niet, vandaar dat we daar ook de wc en de badkamer niet konden gebruiken. De keukenkraan konden we er wel gebruiken en ook de wasmachine was gewoon aangesloten en aangezien we er toch niet woonden, was het ook niet erg! Maar nu is het ook daar allemaal weer in orde en kan alles schoongemaakt worden. De jongens hebben lekker in de sneeuw gespeeld en nog huiswerk gemaakt. Toen ik thuiskwam was het na het wegruimen van alle boodschappen al tijd om middageten klaar te maken.

Toen ben ik naar beneden gegaan en heb daar de wc een grote schoonmaakbeurt gegeven...ahum, de muren zaten er, net als de deur totaal onder het stof/stuifsel, maar het is weer lekker fris, zelfs hebben we er een nieuwe wc-bril opgezet, zodat die oude weg kon... het aangezicht is alleen daardoor al een heel stuk fraaier! We weten nu namelijk, dat we voorlopig het nog wel even moeten doen met die wc, vandaar dus! Thijs heeft samen met Erik nog een keer de stofzuiger door de hele woning gehaald en toen hebben we een aantal meubels terug op de plek gezet...nu kunnen we dus een beetje een idee krijgen hoe het staat!! En het valt me echt reuze mee met de ruimte, ik ben blij!! Een kast in de gang hebben we verplaatst naar de andere muur en daarmee de keukendeur gebarricadeerd! Die keukendeur gaat toch dichtgemetseld worden, omdat deze overbodig geworden is en aangezien we die ruimte dan in de gang er mooi bij kunnen gebruiken en daardoor de meubels daar aan één wand kunnen zetten, oogt de gang een keer zo groot!

Erik is daarna met de jongens naar buiten gegaan en ze hebben samen een mooie hut in de sneeuw gebouwd net als een spectaculaire Rennbobbaan!! Een iets andere dan die van vorig jaar, waar Thijs over de bocht vloog en de grindtegels van dichtbij heeft bekeken...ze hebben zich in elk geval een aantal uur vermaakt buiten!
Ik heb in tussentijd nog even verder gerommeld beneden...ons bed opgemaakt en de slaapkamer nog een keer schoongemaakt en gedweild. De rest van het huis ook nog eens gedweild, de verplaatste kast in de gang schoongemaakt, de kleding van ons beiden van het appartement weer allemaal in onze eigen kast gelegd en daarna hier het beddengoed van Jordy naar de slaapkamer waar Erik en ik geslapen hebben, zo heeft Jordy nog even weer een paar dagen een eigen kamer. Luuk en Thijs uit elkaar gehaald van het tweepersoonsbed, daarmee hopende dat ze in de ochtenden iets langer rustig blijven :-).
En zo was de zaterdag alweer voorbij! En Erik en ik hebben dus weer heerlijk in ons eigen bed geslapen...dat is toch wel erg fijn weer hoor!!

Vanmorgen hebben we samen met de jongens, na een heerlijk zondags ontbijt, de boeken en spelletjes alvast weer naar beneden gebracht, tevens ook hier weer een 'schifting' gemaakt... de verplaatste kast in de gang beneden is nu een boeken- en spelletjes kast geworden! Zo krijg ik namelijk de grote kast weer een beetje terug voor eigen spullen... Hahaha, ik denk dat er maar weinig huishoudens zullen zijn, waar kasten zo vaak van functie verwisselen! En waar alleen al een Speis bijvoorbeeld zoveel verschillende plaatsen binnen een huis heeft gehad! En dan te bedenken dat het nog steeds niet allemaal de uiteindelijke plekken en kasten zijn....maar dat zal nog wel even duren, want er moet een nieuwe boekenkast komen in de toekomst, net als een nieuwe garderobe in onze gang...
De jongens hebben het konijnenhok schoongemaakt en weer heerlijk in de sneeuw gespeeld. Erik heeft een paar stopcontacten in werking gemaakt, een medicijnkastje die nog nooit gehangen heeft, opgehangen in de gang, het magneetbord ook in de gang gehangen, voor de briefjes, lesroosters en andere dingetjes die belangrijk zijn en ook de televisie beneden doet het weer!
Na het Jausnen (zo noemen we onze zondagmiddag-maaltijd inmiddels), zijn de jongens alweer naar buiten gegaan en heb ik Erik zijn haren geknipt...het was best wel weer nodig, hihihi!!
Ik heb soepballetjes gedraaid en inmiddels is de tomatensoep bijna klaar! En zo, zijn wij ons weekend wel weer doorgekomen tot nu toe!! De heren zijn nu aan tafel een potje Risk aan het spelen en het gaat er best heftig aan toe! Hahaha, allemaal fanatiekelingen!

De komende week ga ik de slaapkamer van de jongens beneden een hele grote schoonmaakbeurt geven, de keuken helemaal goed schoonmaken en ook de badkamer kan schoongemaakt worden...daar moesten even een paar tegels bij aan de wand geplakt worden, het zoveelste soort! Dit omdat anders het douchewater zo erg langs de muur gaat, dat de muur zich steeds vol kon zuigen met water. Het is een tijdelijke oplossing, totdat wij aan een andere badkamer toe zijn. Genoeg te doen dus!!

Geen opmerkingen: