maandag 10 maart 2014

Bureau en Kaiserschmarrn

Al met al hebben we een heerlijk weekend gehad! Zaterdag heeft Erik in de gang nog wat gipswerk gedaan en geschuurd, tevens ook twee kozijnen geschuurd die eraan grenzen. Er moeten nog een paar kleine dingen gedaan worden en aangezien het gipswerk echt goed moet drogen eerst, ga ik waarschijnlijk woensdag de gang uitwitten en beide kozijnen aflakken (zal wel niet in een ochtend lukken...). Ook het zolderluik moet geschilderd worden, maar dan is het ook echt allemaal wel weer netjes! De Plissees heb ik afgelopen week ook binnen gekregen, dus het wordt echt wat :-). Zelf heb ik weer een zoektocht op het internet gedaan...we zoeken nog een nieuwe kledingkast voor onszelf, zodat de jongens allemaal hun eigen kasten weer terugkrijgen als de kamers zover klaar zijn en voor Jordy moesten we nog een bureau hebben. Op Willhaben ben ik al tijden aan het rondspeuren, maar bleek voor een bureau toch lastiger als gehoopt. Het ene te klein, het ander te lelijk, dan weer een goede maat, maar een donkerbruin bureau dat eerst geschilderd zou moeten worden of ze vroegen gewoon goudgeld...nu had ik afgelopen week in een folder al een mooi bureau gezien en in eerste instantie had ik ook een mooie linnenkast gevonden, die nog tot afgelopen zaterdag in de aanbieding zou zijn. Vandaar dat we besloten om midden op de zaterdagmiddag nog de aanhanger op te halen en naar Villach te rijden! In de winkel hebben we eerst rondgekeken en na beraad toch besloten dat de linnenkast toch aan de lage kant is voor ons, waardoor er maar één schap en een kledingstang aan beide kastkanten zou zijn...jammer. Erik was ook gelijk al niet echt gecharmeerd van de uitstraling van de kast, op het internet al niet echt, maar in het echt nog minder. Jordy's bureau hebben we opgezocht in de winkel en die was wel helemaal mooi, dus we hadden nog geluk en de laatste uit het magazijn is nu voor Jordy! Een mooi bureau met aan beide kanten een lade en een kastje en tevens een stuk breder dan zijn huidige (die dus voor Thijs wordt). We zijn dus niet helemaal voor niets naar Villach gereden! Het bureau voor Jordy wordt nog niet opgezet, want de kamer moet voor dit weekend juist eerst helemaal leeg!

Zondag vóór ons uitje had ik voor het avondeten (wat op zondag toch vaak brood is) alvast een pudding gekookt, die intussen lekker kon afkoelen. Later in de middag bedacht ik mij, dat ik wel eens een recept kon opzoeken voor Kaiserschmarrn (een soort dikke pannenkoek, met rozijnen). Die aten we in Duitsland wel eens, maar dan uit zo'n kant en klare mix die je even moest opkloppen met melk en dan bakken. Aangezien ik, sinds we hier wonen, standaard voldoende meel en eieren in huis heb, kan ik dit soort dingen op het laatste moment bedenken :-)
Het recept had ik inmiddels op mijn ''vaste receptensite'' ( Chefkoch ) gevonden en de ingrediënten verzameld en zo zaten we dus wat later aan de Kaiserschmarrn! Het is goed gelukt, al zal ik een volgende keer het recept iets aanpassen, maar iedereen heeft gesmuld in elk geval! Het is niet echt bedoeld als hoofdmaaltijd, maar eigenlijk eerder als een tussendoor, dessert of bijgerecht. Wij hebben gewoon nog wat brood erna gegeten en toen de gekookte pudding met aardbeien, aardbeiensaus en slagroom...mmmmmmm!!

Vanmorgen heb ik alweer lekker een was op het balkon opgehangen en wat opgeruimd en stofgezogen en vanmiddag gaan we naar Alexandra. De mevrouw van de gemeente en de moeder van een Kindergartenvriendinnetje van Thijs en haar zoon zit bij Jordy en Luuk op de Taekwondo! We wilden al erg lang een keer afspreken, maar op de een of andere manier was er steeds wel iets, zowel van haar kant als van de onze. Vanmorgen sprak ik haar en hebben we gelijk maar voor vanmiddag afgesproken, anders zou het wéér opgeschoven gaan worden! Kunnen we ook eindelijk het nieuwe huis bekijken wat ze gebouwd hebben!

1 opmerking:

huis tjokvol zei

wat kun je soms zoeken he naar een kast ofzo, fijn dat je goed bent geslaagd,
mmm lekker aardbeien met saus en slagroom......
en was het een mooi huis die ze gebouwd hebben??zal vast wel want ik ben gek op die huizen daar in oostenrijk.

liefs yvonne