dinsdag 11 maart 2014

Verven, vroeg bezoek en stortkoker

Toch vanmorgen al een begin gemaakt! Gelijk nadat ik Thijs weggebracht heb, heb ik oude kleren aangetrokken (dit keer niet zo zwaar undercover...hihihi) en het een en ander afgeplakt. Erik had mij de verf en het toebehoren al bij elkaar gezocht gisterenavond (het ligt niet echt op één plek... :-) ) en zo kon ik al vóór 9.00 beginnen met verven! De twee kozijnen aan de gangkant en het kozijn rondom de meterkast heb ik geverfd. Ik had nog wat verf en wat tijd over, dus ik heb het zolderluik goed afgenomen (Erik had het al geschuurd) en ook gelijk dit luik meegeverfd! Ik hoop dat het met één keer goed is, zover ik het kan zien wel... dan ga ik morgen of overmorgen met latex de gang uitwitten!

En vanmorgen hadden we weer eens vroeg bezoek...ik lag nog in bed, maar Erik was er al wel uit...om 6.05u stond de schoorsteenveegster voor de deur! Ach, zij doet haar werk!

Inmiddels heb ik in de afgelopen dagen ook weer twee advertentie's op Willhaben gezet. Een kast van de Ikea, zo eentje waar kinderen speelgoedkratten in kunnen doen en een paar bergschoenen van Thijs! De kast van de Ikea past straks niet meer op de slaapkamers en in de woonkamer heb ik die liever niet, we hebben er twee en de ene blijft wel, maar de grotere, zo'n trapmodel, die gaat weg. En normaal zet ik weinig tot geen kleding of schoenen of Willhaben, maar ik vond het met deze bergschoenen toch wel jammer om ze zo weg te doen...ach, een poging wagen kan geen kwaad! Afgelopen week is onze oude vertikuteerder nog opgehaald en dus verkocht! Hihihi, die hebben we in Duitsland gekocht, voor ons grasveldje, maar ja, hier hebben we dan wel gras, maar het is geen siergazon :-) half gras, half rots laten we maar zeggen! Na één keer gebruiken zullen alle messen er krom aan zitten... Dan is het alleen maar een sta-in-de-weg en jammer van de ruimte!

Gisterenmiddag was het gezellig! De kinderen hebben zich prima met elkaar vermaakt en wij hebben lekker zitten kletsen en natuurlijk het huis bekeken. Het is geen Oostenrijkse stijl, maar Italiaans. Wauw, ik vind het geweldig van binnen! Niet te onbenullig groot, wat veel huizen hier toch vaak zijn, mooi licht allemaal, niet te vol gepakt en leuke ideeën zijn er ingestopt...zoals een stortkoker voor de was: vanaf de badkamer beland de was zo in de kelder in de wasruimte! Het huis van de buitenkant is niet zo mijn ding, maar de binnenkant maakt veel goed!

1 opmerking:

huis tjokvol zei

hihi wat leuk dat je zo van boven de was zo naar beneden kan gooien en dat het dan zo in een washok valt dat lijkt mij hier ook wel,

en ik heb belang bij de trapmodel met bakken,maar ja om het zo even op te halen is toch wel te ver,jammer hoor,
en wat ben je goed bezig zeg met dat verven,ppfff dat moet ik straks ook weer gaan doen.

succes
liefs yvonne