zaterdag 1 oktober 2011

Aan de poets!!!!

We hebben de sleutel!
Vanmorgen om 10.00u precies konden we in het huis en hebben we samen met de eigenaresse (en twee van haar kids) de ronde door het huis gemaakt, meterstanden opgenomen en gewoon even gezellig gekletst. Jordy, Luuk en Thijs hebben gespeeld met de twee kinderen van de eigenaresse (die schuin achter ons wonen bij het nieuwe huis).
Na een goed uur was het klaar en waren we alleen in het huis....nou ja, alleen? Haha, mijn ouders stonden 10 minuten later al op de stoep! Ze hebben het hele huis bekeken, we hebben onze auto's leeg gepakt met schoonmaakspullen, wat drinken, stoelen etc. en toen zijn we eerst weer met z'n allen naar ons andere huis gegaan en hebben daar een broodje gegeten en koffie gedronken. Vervolgens weer naar het nieuwe huis en toen zijn we de grote schoonmaak begonnen!! Heerlijk, er is zóveel schoongemaakt vandaag!! Mijn ouders zijn begonnen in de kelder, met de regalen en vloeren en ik ben met het toilet begonnen (inclusief de wanden en vloer). Vervolgens heeft mijn moeder de keuken en de voorraadkast in de keuken gedaan, mijn vader de bijkeuken en ik de badkamer en weer later hebben we gezamelijk de slaapkamers stofgezogen, waar het kon ook gedweild en mijn moeder heeft zelfs nog wat ramen gelapt! Erik heeft heen en weer gereden met de auto en aanhanger, de laatste keren samen met mijn vader, en heeft uit de garage ALLE dozen al weggepakt, ook de dozen die in de kasten stonden, de parasol, droogmolen....wauw zeg, er is vandaag een hele berg werk verzet!
Vanavond hebben we een patatje gebakken en na het eten zijn mijn ouders weer naar huis gegaan en de kids onder de douche en toen de kids net naar bed gingen, hebben we een groot deel van de kasten van boven naar beneden gezet, die gaan morgen op de aanhanger, de aanhanger zit nu ook alweer vol, met de dozen van de overloop en nog wat losse dingen uit de garage....

We zijn nu moe, maar wel heel voldaan.....

Geen opmerkingen: