donderdag 8 december 2011

Familienkasse (deel 2) en mannen....

Nog even terugkomend op mijn kapsel, ik heb er dinsdagmiddag meteen een kleurtje in gedaan, dit keer geen zwart en geen donkerbruin, maar net even iets anders. Toen Erik dus thuis kwam, was het helemaal klaar en ik had een enigszins 'schokkende' reactie verwacht, maar nee hoor: ''Goh, ik had verwacht dat je hele korte stekels zou hebben...''
Mannen, af en toe snap ik ze niet meer!! Heb je lange haren, hoor je jarenlang dat ik ze er ABSOLUUT nooit af mag knippen (haha, met als dreigement: want dan laat ik ze lang groeien...),heb ik ze kort, mag het steeds korter...
Maar goed, Erik vindt het wèl mooi staan en ìk ben er helemaal blij mee!!!!!

Ik had ook geschreven over de Familienkasse (blog van 23 november), de instantie die het duitse Kindergeld uitbetaald. Zoals gezegd, 'zien' ze nu ook het kindgebonden budget als een kinderbijslag en hebben ze dus even een rekensommetje gemaakt, wat ze zien als teveel uitbetaald. Aangezien ze dus tot en met het jaar 2009 hebben nagerekend, heb ik ze een brief gestuurd met de vraag om voor ons gelijk alles na te kijken, omdat ik voor onze emigratie niet voor nog meer verrassingen wil komen te staan. Ik moet zeggen, toen kon het opeens vlot! Ze stuurden netjes een brief terug met de vraag het één en ander toe te sturen. Dat heb ik in een nieuwe brief ook gedaan en vervolgens kreeg ik deze week ook de 'herberekening' van 2010. Als het goed is moet het jaar 2011 redelijk kloppen. De berekeningen zijn nu dus 'bij' en de oplossing is aangereikt. Nou, weer iets afgehandeld!! En van deze instantie geen enorme rekening op het eind (dus vlak voor of ná ons vertrek uit Duitsland). Bah, ik had er niet aan moeten denken, je zegt hier je baan op, moet een nieuwe zoeken in Oostenrijk en dan krijg je opeens een brief op je oostenrijkse deurmat...verrassing van de duitse Familienkasse...nee, dat gaat nu dus niet meer gebeuren!

Geen opmerkingen: