dinsdag 1 mei 2012

Afspraken, auto, fiets en Ikea

Het is vandaag de Dag van de Arbeid, heel Duitsland (en Oostenrijk) ligt dus zo'n beetje plat! De jongens hebben vandaag nog vrij en morgen gaan ze weer naar school, Erik is vanmorgen wel weer gewoon aan het werk gegaan.

Inmiddels hebben we mails gestuurd naar de Infineon en naar het uitzendbureau, met de vraag of Erik langs mag komen, zodra we er zijn. Aangezien de mevrouw die Erik moest hebben bij Infineon vorige week gewoonweg onbereikbaar was, hebben we het nu per mail geprobeerd en wat blijkt? De mevrouw was gewoon met vakantie!! Er kwam namelijk een automatisch bericht vanaf haar mailadres, dat ze vakantie heeft tot 2 mei.....tjongejonge, geen van de collega's van haar, die Erik vorige week heeft gesproken, wist blijkbaar niet dat ze er niet was....
Bij Jobmade hebben we zelf een dag aangegeven, wanneer Erik het liefst zou willen komen. Zodra we daar afspraken hebben staan, dan bel ik de bank voor een afspraak en ook de huiseigenaar (vandaag kan er dus niets geregeld worden...). Erik heeft inmiddels dus ook twee bedrijven, waar hij naar toe heeft gebeld en waar hij in elk geval langs mag komen en dan hebben we nog de meneer waar we de laatste keer zijn geweest in Arriach...hopelijk levert het ergens iets op!!

We hebben ook weer een knoop doorgehakt...die zat er dan ook wel aan te komen, maar ja...we hebben natuurlijk twee auto's op dit moment en er gaat er maar één mee....we hebben dit weekend dus mijn auto schoongemaakt en op de foto gezet. Hij staat nu dus te koop!! Eigenlijk willen we de andere auto ook te koop zetten en dan maar afwachten welke het als eerste verkocht gaat worden, maar liever die van mij...ik heb mijn auto op internet gezet en ik wil morgen hier in het dorp bij de supermarkt ook een briefje ophangen.
Ook heeft Erik mijn fiets schoongemaakt en ik heb foto's gemaakt en zojuist op Marktplaats gezet...kijken of we die nog kunnen verkopen. We hebben voor de fiets, voor onszelf wel een minimaal bedrag in gedachten, voor minder verkopen we niet, dan nemen we 'm liever mee... Eriks fiets gaat zeker mee, stel dat hij met het openbaar vervoer het eerste stuk kan reizen naar zijn toekomstige werk en vervolgens met de fiets verder kan, dan heeft hij nu een oude fiets om ergens neer te zetten...(die fiets heeft dan ook echt z'n beste tijd al een aantal jaren geleden gehad...).

Vorige week kregen we een Mail van de Ikea. Ze hadden een Koninginnedagactie bedacht. Bij aankoop van minstens € 150,00, krijg je € 20,00 korting...normaal ben ik niet van dit soort winkels op Koninginnedag en normaal kan ik ook niet veel met dit soort actie's...maar ja, als je net een hele lijst klaar hebt gemaakt met spullen die je nodig zou hebben, als alles doorgaat, voor het inrichten van een appartement....we hoeven echt niet alles nieuw, maar het servies wel....ik wil geen ratjetoe in de keuken hebben....de actie kwam dus eigenlijk een paar weken te vroeg...
Toch knaagde het een beetje, als alles wel doorgaat, dan staan we over een paar weken alsnog bij de Ikea, geld uit te geven...terwijl we nu korting kunnen krijgen...en als we de pas en de voucher van mijn ouders ook ophalen, kunnen we € 300,00 aankopen en korting krijgen van € 40,00....elke euro is er één...
Eerst dachten we : ''we doen het niet'' en even later: ''tja, misschien toch wel...''
Erik bedacht ook, wanneer het niet doorgaat met het huis in Bad Bleiberg, dan kunnen we het toch wegzetten en gebruiken zodra we wel iets hebben gekocht? Het is niet bedervelijk....of anders kunnen we ons eigen servies een keer vervangen...dat is inmiddels ook ruim 12 jaar oud en een aantal keren aangevuld, maar dat hebben we de laatste jaren niet meer gedaan (anders krijg je nooit een keer iets anders..hihi)....
Uiteindelijk heb ik dus gisterenochtend om 8.30u mijn ouders gebeld....mijn vader is de oudpapierbak ingedoken en ze hebben het pasje en de voucher voor ons klaargelegd. Ik heb op de site van Ikea een boodschappenlijst gemaakt en toen zijn we op pad gegaan. Met twee karren de winkel in, in beide karren voor net boven de € 150,00 ingekocht en bij de kassa op beide karren dus € 20,00 korting ontvangen!!
Het voelt wel heel vreemd, moet ik zeggen....maar we hebben dus nu het grootste deel van het servies compleet, een groot deel van het glaswerk en wat losse keukengerei en we hebben matrasbeschermers gekocht voor op de matras en voor eronder (voor 4 bedden), het zijn allemaal spullen die je eventueel ook zelf zou kunnen gaan gebruiken....alles staat nu boven op zolder en hopelijk kunnen we het over een aantal weken/maanden inpakken in ons eigen appartement....heel raar...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

HOi Karin,

Ze hebben hier ook Ikea hoor met dezelfde akties waarschijnlijk. Möbelix is ook erg goedkoop voor keukenspullen.

Groetjes Corine

Anoniem zei

O ja, neem inderdaad een oude fiets mee hier worden toch ook fietsen gejat. Van Anne hadden ze haar hele fiets en van Roel hebben ze zijn zadel meegenomen.

Groetjes Corine