zaterdag 5 mei 2012

Offerte, Kündigung en aftelkalender

De verhuizer is al geweest en heeft zijn offerte opgemaakt! Wij waren wel nieuwsgierig naar het aantal geschatte kuubs inhoud van de inboedel en wij zaten er zelf, met de schatting van deze verhuizer, twee kuub naast, niet verkeerd toch? 42 kuub zou onze inboedel zijn, dat valt, ook volgens de verhuizer, heel erg mee voor een gezin van vijf! Hij kon gelijk ook een prijs achterlaten, dus dat is mooi, dan kunnen we zelf er nog even over nadenken. Niet onbelangrijk is ook, dat hij in het weekend dat wij willen verhuizen, tijd heeft. Hij komt in elk geval heel betrouwbaar over, we zijn alles langsgelopen en ik heb bij verschillende dingen gevraagd, hoe het het makkelijkste vervoerd kan worden. Gelukkig hoeft niet alles uit elkaar gedraaid te worden....pffff, dat scheelt alweer!

Gisteren heb ik bij de Kindergarten de formulieren voor de Kündigung opgehaald. Luuk en Thijs kunnen beide afgemeld worden. Iedereen bij de Kiga zegt het heel erg jammer te vinden...Luuks juf was in tranen, toen ik zei welke dag de laatste dag voor Luuk zou zijn....ik heb al eens eerder over haar geschreven, maar het is gewoon ook zo'n leuk mens, echt! Ze pakte gelijk de agenda erbij en schreef het op, bladerde nog wat verder en riep: ''O, maar dan kan Luuk nog helemaal niet weg, een week later hebben we de overnachting van de Schuki's in de Kiga!! O, dat zou zo jammer zijn als Luuk er niet bij kan zijn...'' Ik vertelde haar, dat er wel meerdere zaken zijn, waar ze niet bij kunnen zijn en ook dat Jordy iets later jarig is....
''Ja, zegt ze, ik snap het ook wel hoor...maar ik wil Luuk gewoon niet nu al kwijt....(weer met tranen)''
Ze opperde zelfs om het hele overnachtingsverhaal naar voren te schuiven...alle ouders aanspreken en vragen of het een weekje eerder zou kunnen.....Ik heb gezegd, dat wij niet precies weten wanneer we in dat weekend vertrekken en dat het natuurlijk jammer zou zijn, als ze de hele boel zouden gaan verplaatsen en dat Luuk er dan alsnog niet bij zou kunnen zijn....

Jordy vindt het wel heel erg vervelend dat we met zijn verjaardag er niet meer zullen zijn...dikke tranen heeft hij gelaten. Ik heb verteld dat we echt nog wel een feestje zouden geven en dat hij dan ook vriendjes uit mag nodigen...toen werden de tranen afgeveegd en was het goed. Luuk en Thijs gaan er anders mee om, ze vragen ook niet zo veel en komen echt over als: we zien het allemaal wel. Met name voor Luuk is het allemaal verwarrend: volgend weekend voor een weekje naar Oostenrijk en onder andere kijken naar de nieuwe school....hij dacht al dat we dan al zouden gaan verhuizen...en Luuk vroeg ook of wij dan wel zouden gaan kijken, als hij gaat leren schrijven...hmmmm, toen dus toch maar (idee van Mieke) een aftelkalender gemaakt. Nu hangt er dus in de keuken, onder mijn eigen kalender, een aftelkalender, waarop met groen is aangegeven wanneer we volgende week weggaan en met geel is de verhuizing aangegeven...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Karin,

Ik had ook een aftelkalender voor de jongens (ieder een eigen). Ik had ze eerst ook bij onze eigen kalender hangen maar omdat ik er zelf te zenuwachtig van werd heb ik ze later op een ander plaatsje gehangen :).

Je blijft inderdaad dingen houden waar je dan net nog wel of niet meer bij bent. Bij ons was dat eigenlijk alleen een belangrijk concert van de fanfare en Roel was inderdaad jarig toen we 2 weken hier waren.

Groetjes Corine