maandag 7 mei 2012

Chirurg en zwemles

Vanmorgen had ik van alles willen doen...
Om 8.30u had ik al een afspraak staan met de Immobilienmakler en de verhuurder, om het huis weer in de verhuur te zetten en dus nieuwe huurders te vinden. Het huis was netjes aan kant en om klokslag 8.30u stond de meneer voor de deur. Hij vroeg of ik wist, dat hij foto's zou gaan maken, of dat goed was. Prima, het was niet verteld, maar ik was er wel vanuit gegaan, dus hij kon beginnen. Net toen hij de eerste foto's had gemaakt, ging de telefoon: de Kindergarten...hmmmm, om 8.40u al....dat kan niets goeds betekenen!
Een Erzieherin aan de telefoon: Luuk heeft een kast op zijn teen gekregen en het bloedde heel erg, of ik kon komen....oeps! De makelaar ving iets van het gesprek op en riep al, dat hij heel snel klaar zou zijn!! Onder het gesprek met de Kindergarten, maakte hij foto's van de vertrekken die hij wilde fotograveren en toen ik klaar was aan de telefoon met de Erzieherin, liep de meneer al richting voordeur: Ik handel het verder af met de verhuurder, gaat u snel naar uw zoon!
Zo gezegd zo gedaan, jas en schoenen weer aan en in de auto. Luuk zat in de groep, ze zaten in een kring en Luuk had volledige aandacht...met een grote lap en een koelaccu (is dit het nederlandse woord?) op zijn voet...De lap ging eraf en daar kwam een bonte en kapotte grote teen tevoorschijn. Luuk had, waar ik dus al vreselijk vaak voor gewaarschuwd heb, zijn Hausschuhe (pantoffels) niet meer aan en de kast is dus op zijn blote voet (met sok) gevallen...auw! Samen met zijn vriendjes hadden ze boven (er zit een soort balkon in de groepsruimte) een kast naar voren getrokken (wat al niet mocht) en toen hadden ze matrassen uit een andere ruimte opgehaald (wat dus ook niet mocht) en toen wilden ze een hut bouwen...maar de kast was dus niet zo heel zwaar en de matrassen wel...kast kiepelt om en toen....
Zo te zien, zat er een flinke glip aan de zijkant van Luuks teen, het was al aan het opzetten, ik zag ook nog een blaar en het was al donkerblauw....geen fraai gezicht dus!
Ik heb Luuk in de auto gezet en ben doorgereden naar de Kinderarts, deze hoorde dat het gebeurt was op de Kindergarten en daardoor hoefde Luuk het verband er niet af te hebben, want de chirurg zou het verder behandelen. Nog wel heeft Luuk een Impfung (inenting) gekregen, omdat toevallig o.a. zijn Tetanus van 5 jaar geleden was (in Duitsland krijg je die gewoon standaard elke 5 jaar). Met een inenting in zijn arm, zijn we vertrokken naar Schüttorf, naar de chirurg....die ik in de afgelopen jaren net iets te vaak heb gezien...hahaha, niet één keer met Jordy, maar steeds met Thijs en Luuk. Een maandagmorgen is dus geen handige ochtend...knetterdruk was het er! We waren er om 9.15u...om 11.30u liepen we er uiteindelijk pas weer de deur uit...pffffff!!!! De wond is geplakt, afgedekt, er zijn twee Röntgenfoto's gemaakt die gelukkig goed waren (niet gebroken dus...) en met wat advies over het behandelen zijn we weer naar huis gegaan....Het is dus vrij goed afgelopen, gelukkig, maar de hele ochtend is dus weg!!!

Luuks handbal gaat voor vandaag dus niet door, Thijs heeft vanmiddag nog wel zwemles.
Aangezien de eerste cursus (is hier 15 zwem-uren) nu voorbij is en de tweede cursus zaterdag weer begint en wij er dan niet zijn, net als de zaterdag erna, heb ik de mevrouw van de zwemles gebeld. Ze weet al van onze plannen en ik ken haar goed (van de vorige Kindergarten). We hebben samen de kalender doorgebladerd en overlegt, dat Thijs vanaf nu elke maandag en zaterdag dat we kunnen, mag komen. Dan kan Thijs dus nog (met vandaag erbij) 11 keer neer zwemles en we hopen, dat hij dan misschien zonder kurkjes zal kunnen zwemmen...of dat lukt is de vraag, maar we proberen het wel. Ze heeft zelfs uitgerekend, wat wij dan maar hoeven te betalen, niet het volle pond, maar gewoon naar het aantal keren zwemles!! Nou, dat had ik helemaal niet verwacht, maar ik vind het wel heel netjes!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Karin,

Hebben jullie eigenlijk ook de teken-inenting daar in Duitsland? Wij krijgen woensdag onze 2e herhaling.

Gelukkig zijn er ook nog mensen die meedenken en je alleen laten betalen tot je weggaat in zo'n geval.

Succes met de teen van Luuk.

Groetjes Corine