donderdag 7 juni 2012

Nog meer inentingen, materiaal en vriendinnen

De inenting van dinsdag heeft wel iets bijwerkingen gegeven, wees niet bang, ik heb geen rare angstaanjagende dromen gehad, maar dinsdagavond werd ik niet helemaal lekker, mijn maag was 'draaierig' en ik kreeg het heel koud...brrrr...echt, in bed had ik het idee dat ik aan het bevriezen was! Voor mijn gevoel vielen mijn voeten er als ijsblokjes af...Gisterochtend bij het opstaan had ik nog geen trek, maar later in de ochtend was alles weer als vanouds!
De huisarts vertelde aan Erik, dat wij nog 'veel' meer inentingen konden krijgen. Zoals verteld, in Duitsland is het de normaalste zaak van de wereld om je elke vijf jaar te laten enten, dus hij had Erik een hele lijst opgesomd en Erik zei dat we het erover zouden hebben. Eerst wilden we het niet doen, we hebben de laatste tien jaar hier ook nooit een inenting gehad, maar ja, het kan natuurlijk ook geen kwaad en wie weet heb je de inentingen ooit 'nodig', om mijn part voor behandelingen in bijvoorbeeld het ziekenhuis die je ooit nog krijgt of misschien zijn ze voor bepaalde operatie's wel verplicht...we weten het niet! Wat we wel weten, is dat we nu voor de inentingen niets hoeven bij te betalen en dat dat in Oostenrijk wel anders is... Ik heb dus gisterenochtend toch maar weer een afspraak gemaakt bij de huisarts voor ons beiden voor volgende week om dan in elk geval de belangrijkste inentingen te krijgen. De assistente vroeg aan de telefoon om welke inenting het moest gaan...''tja, geen idee, we zijn in minstens tien jaar niet geënt, dus dan doe de belangrijkste maar!'' Ze begon te lachen, ''nou, dat wordt dan toch ook wel tijd!'' Haha, zij denkt nu natuurlijk dat we bang zijn voor de prikken, maar nee, wij zijn 'gewoon' nederlanders....

Jordy heeft dinsdag bij de voetbal getrakteerd en daarmee zijn 'voetbalcarrière' in Duitsland ten einde gebracht, hij was er totaal niet rouwig om!

Inmiddels zijn we op het internet aan het 'zoeken' naar materiaal wat we kunnen gebruiken in het huis in Oostenrijk: wastafels, wc-potten, thermosstatische mengkranen, douche-stangen en koppen etc. We houden de folders in de gaten en Erik gaat vanmiddag naar iemand die adverteert op Marktplaats met nieuwe kranen e.d. kijken of daar iets voor ons tussen zit. Erik heeft een lijst klaargemaakt met spullen die we nog hebben en wat we nog nodig hebben, zoals ook verfrollers, gips, kwasten e.d.
We hebben namelijk toch nog ruimte in de vrachtwagen en nu met het internet kun je makkelijk prijzen vergelijken, ook in (of met) Oostenrijk en vandaar dat we besloten hebben om toch het één en ander mee te nemen.

Gisterenmiddag zijn mijn schoonouders geweest. Mijn schoonvader is met de jongens heen fietsen gegaan, zodat het voor mijn schoonmoeder iets rustiger is en dat we ook nog kunnen kletsen...onze kids zijn natuurlijk niet heel stil of rustig, maar mijn schoonvader is waarschijnlijk nog net iets drukker, waardoor er anders amper gekletst kan worden...en nu dus wel: het was gezellig! De jongens hebben opa en oma ook uitgenodigd voor het eten...hahaha, gelukkig had ik een grote schaal lasagne klaargemaakt, dus dat was geen probleem. We hebben ook overlegt over wanneer ze naar Oostenrijk zullen komen en nu komen ze (waarschijnlijk) rond of met Jordy's verjaardag! Met Luuks verjaardag in september zullen mijn ouders er zijn, dus nu hebben zowel Jordy als Luuk in elk geval nog echt bezoek op hun verjaardagen, leuk!!

Na het eten zijn ze naar huis gegaan en heb ik mij snel opgefrist en andere kleren aan gedaan, want twee vriendinnen zouden komen! Vriendinnen die ik al heel erg lang ken, bij de ene heb ik (zijn we later achtergekomen) al kort bij in de klas gezeten in groep 3 (6 jarige leeftijd), voordat ik met mijn ouders verhuisd ben en naar een andere school toe ben gegaan en later op de middelbare school kwamen we weer bij elkaar in de klas! De andere is in groep 4 bij mij in de klas gekomen en ken ik dus al vanaf dat we 7 waren! We spreken elkaar een aantal keer per jaar, af en toe bellen we of 'spreken' we elkaar via Facebook of Hyves.
Gisterenavond zijn ze dus bij mij geweest en het was gezellig en toch ook wel raar....we hebben al 'afscheid' van elkaar genomen, ze komen namelijk niet naar het feestje, omdat we elkaar dan waarschijnlijk toch niet echt kunnen spreken en dat vinden ze erg jammer, vandaar dus dat ze gisterenavond zijn geweest zodat we gewoon gezellig konden kletsen over van alles en nog wat, gewoon gezellig...
Toch moet ik erbij zeggen, dat het niet als een soort afscheid voelde, heel raar, ik weet dat wij elkaar in 'real life' erg lang niet zullen zien, maar toch...ik ben bang dat bij mij dat 'kwartje' pas later zal gaan vallen...

Geen opmerkingen: