zaterdag 9 juni 2012

Tandarts, kinderarts, verjaardag en fietsen...

Donderdagochtend ben ik bij de tandarts geweest, alles is prima, al moet het met een verstandskies niet slechter gaan, dan zal die eruit moeten....ik heb er geen last van, maar er blijkt wel een gaatje in te zitten en blijkbaar doen ze daar bij een verstandskies niets aan. Ik heb voor ons allemaal de gegevens meegekregen, die we bij de tandarts in Oostenrijk weer af kunnen geven, dus dat is nu afgehandeld. Ik heb netjes afscheid genomen bij de tandarts, een leuke man die er ook even de tijd voor nam en het erg jammer vind, dat wij weg gaan.
's Middags met de jongens bij de kinderarts geweest voor de inentingen, ze hebben alles overleefd en mogen over twee weken de tweede inenting tegen teken ophalen. Ook de kinderarts vroeg nog na, of ik zelf dan ook nog mee kwam, die laatste keer, want dan kon hij dan afscheid nemen...de kinderarts is een oudere man, van poolse afkomst. Wij komen al bij hem vanaf dat Jordy geboren is, in Duitland is de kinderarts voor de kinderen ook gelijk de huisarts, dus we hebben de man best leren kennen in de afgelopen (bijna) acht jaar.
Erik zou bij een Marktplaats adverteerder langs gaan, maar aan het begin van de middag kreeg ik een mailtje dat er een 'klant' langs was geweest, die alles gekocht had...dus Erik hoefde niet meer te komen...hmmmm, vaag.

's Avonds kreeg ik via Marktplaats een mailtje van een mevrouw, zij wil mijn fiets graag kopen! Ze biedt het gevraagde bedrag, dus: verkocht! Ze haalt de fiets zaterdag (vandaag dus) op, ze moet er namelijk wel bijna twee uur voor rijden.

Gisteren was mijn vader jarig, dus 's morgens eerst in huis het een en ander gedaan, toen opgefrist, andere kleren aan, de jongens van school gehaald, gegeten en in de auto. Eerst naar de bouwmarkt wat spullen uit de aanbieding opgehaald voor het nieuwe huis, toen langs de drukker 'kaartjes' opgehaald voor het feestje en vervolgens naar mijn vader. Erik kwam vanuit het werk naar mijn ouders. We hebben lekker meegegeten en daarna weer naar huis.

Vanmorgen heeft Erik mijn auto in het dorp geparkeerd op een parkeerplaats bij de grote weg, met een bordje 'zu Verkaufen' erop, kijken of er nu een reactie op komt...via internet loopt het namelijk nog niet, de auto wordt er wel bekeken, maar er heeft nog niemand gereageerd. Bij de supermarkt in het dorp heeft ook nog niemand een briefje met ons telefoonnummer eraf gehaald, dus ook daar nog geen resultaat.

We hadden al geregeld op internet gekeken naar een fiets voor mij. Erik zelf wil het liefst een mountainbike hebben, dus daar hebben we al voor gereageerd via Marktplaats, op een tweedehands, die we eventueel ook weer kunnen 'verhuren' of 'uitlenen' bij het appartement.
Voor een fiets voor mezelf weet ik inmiddels wat ik wil hebben. Ik heb zulke fietsen ook wel op Marktplaats gezien, maar daar vragen ze tweedehands nog steeds behoorlijke bedragen en Erik en ik zijn beide van mening, dat we er dan beter iets meer voor kunnen uitgeven en dan een nieuwe aanschaffen, waar we ook weer heel veel jaren mee verder kunnen (met de huidige fiets hebben we 15 jaar gedaan...). 'Mijn' fiets zal voornamelijk in het dorp gebruikt worden of om er misschien een dorp verder mee te kunnen bijvoorbeeld. Er moet wel een bagagedrager op zitten, flink wat versnellingen om er nog wel iets mee te kunnen. Erik was al bij de fietsenzaak in Bad Bentheim geweest en had een boekje meegenomen, we hebben op internet deze fietsen opgezocht, maar niet goedkoper kunnen vinden op een site. Ik ben dus vanmorgen naar die fietsenzaak gegaan, heb geinformeerd, een stuk door de straat gefietst, een slot erbij gekletst, nog wat van de prijs afgekletst en: gekocht! Zo makkelijk doen we dat dus!! Hahaha, Erik was helemaal verbaasd, toen ik thuiskwam en vertelde dat de fiets besteld is...we hadden er al genoeg over gekletst, ik wist waar ik op moest letten, we vonden het allebei een mooie fiets, nou, dan is het toch goed! Als het goed is, is de fiets er eind volgende week.
Toen ik thuis kwam, zetten de jongens net de kinderfietsjes die we al heel vaak op Marktplaats gezet hebben, aan straat met een bordje 'zu Verkaufen' erop...kijken of die zo verkocht kunnen worden. Ik zat net binnen weer achter de laptop, toen Erik binnen kwam:
''kun je wisselen?'' 
''??''
''Ja, er is een meneer, die koopt de kinderfietsjes en die van mij ook...''
''die van jou? Die wilde je toch bewaren?''
''Met die van mij kan ik in Oostenrijk weinig beginnen, als ik 'm niet ga gebruiken voor woon/werk, dan staat ie alleen maar in de weg, in het dorp kan ik er weinig mee beginnen en goed is ie toch niet meer, dan kan ik beter een goedkope tweedehands Mountainbike op de kop tikken en die daarvoor gaan gebruiken...''
''Tja, daar heb je wel gelijk in...''
Hahahaha, zo gezegd zo gedaan, Eriks fiets en de twee kleine kinderfietsjes zijn verkocht en meegenomen door de meneer!!
Wij doen dus niet zo moeilijk over dit soort beslissingen....

Nu alleen nog afwachten of de mevrouw die mijn fiets wil kopen daadwerkelijk zometeen komt.

Geen opmerkingen: