maandag 11 juni 2012

Website, fiets, auto en zwemles

Even afblazen...pffffffffffffffffff.....
Afgelopen vrijdag kreeg ik bericht van de broer van mijn schoonzus, Chris, dat ik bezig mocht gaan met de site!! Yes! Nou ja, ik had natuurlijk al wel een paar keer 'achter de schermen' gespiekt om een beetje wegwijs te worden in de (in eerste instantie) wirwar van computertaal. Nu wist ik dus wel waar ik moest beginnen om tekst in te kunnen voeren, bij het juiste kopje en de juiste taal.....dit komt natuurlijk vooral doordat Chris het voor mij heel overzichtelijk heeft gemaakt en het scheelt dan ook wel weer dat ik inmiddels door de blog en mijn voormalige forum al wel een beetje van de toeters en bellen afwist...een heel klein beetje dan!! Ik had natuurlijk al wel het een en ander voorbereid, dus de eerste foto's en teksten stonden er redelijk snel in, maar dan komt het...het is niet alleen in het nederlands, maar ook in het duits en het engels! Met het Duits red ik mij best goed, op voornamelijk grammaticale fouten en schrijffouten na dan, maar het Engels.....ik ben niet voor niets de eerste keer met mijn examen van de middelbare school gezakt...Engels was onvoldoende...en nu weet ik dus ook weer waarom ik het zo'n vreselijke taal vind!
Ik had dus een bepaalde tekst geschreven voor op de site, in het Nederlands. Naar het Duits kon ik de tekst vrij vlot vertalen, maar het Engels heb ik vanmorgen gedaan en ben voor een klein stukje tekst toch zeker anderhalf uur bezig geweest...grrrrrr, gelukkig hoeft het maar één keer, maar ik weet zeker dat als een engelse het leest, dat deze persoon helemaal in een deuk ligt...maar het gaat erom, het is wel duidelijk waar de tekst om gaat (euh..dat hoop ik tenminste..hahaha)!! Nu heb ik het dus over één stukje tekst, de rest moet dus nog. Nu komen er verder natuurlijk geen hele lappen tekst op de site, maar toch, dit vergt vreselijk veel tijd! Ik wil het grootste deel eigenlijk voor dit weekend klaar hebben, want dan gaat de site officieel 'de lucht in'! Nog even bikkelen dus! En steeds als je bezig bent met iets, dan bedenk je weer iets, of is het mooier om het toch iets anders te doen....terwijl als ik de site nu terugkijk, het er héél simpel uitziet! Bij deze: een groot compliment naar alle website-bouwers!!!!!

Mijn fiets is zaterdagmiddag inderdaad opgehaald en wat niet vaak gebeurd, de mevrouw was zó blij met mijn fiets, dat ze geld extra gaf!!
Gisteren heb ik tussen het 'site-schrijven' door, de keukenmachine en de snijmachine weer netjes in de doos ingepakt. Ik heb er nu gewoonweg de tijd niet meer voor om nog weer 'even' een brood te bakken, in Oostenrijk weer!
In de middag, toen Erik met de jongens naar een Oldtimer tractorshow was, ging de telefoon. Een meneer belde met krakende mobiel, hij stond bij mijn auto (die in het dorp geparkeerd stond met een 'zu verkaufen' bord erop) en vroeg of de auto nog reed! Nou ja, tuurlijk! Of we iets af konden spreken voor in de avond, dat we er dan over konden kletsen! Prima!
Ze zijn gisteravond geweest, hebben een stuk gereden en zijn in elk geval geinteresseerd. Ik laat nu een voorkeuring doen (heb er net de garage voor gebeld) van een paar euro, zodat er een lijstje komt met wat er eventueel aan de auto zou moeten gebeuren. Met dat lijstje ga ik dan langs de mensen en dan nemen ze de beslissing of ze de auto nemen of niet. Even afwachten dus!

Zo, ik ga nu nog even strijken...er ligt een hele stapel....vanmiddag is het weer bingo, Luuk handbal en Thijs zwemles! Met Thijs gaat het trouwens helemaal super!!!! Hij zwemt nu nog met maar één kurkje!!!! We prijzen hem dus helemaal de hemel in, want hij heeft wel steeds het gevoel dat hij verdrinkt als er weer een kurkje afgaat, maar dat zit meer tussen de oren. HELEMAAL TROTS OP THIJS!!!!

Geen opmerkingen: