zaterdag 14 juli 2012

De tuin en Jordy's cadeau...

 Deze twee foto's zijn speciaal voor mijn vader....op dit stukje tuin heeft hij heel wat uren onkruid gewied, een paar verwilderde struiken en een heleboel brandnetels verwijderd, net als het resterende, wat inmiddels gras geworden was, omgespit...
er was nog steeds geen doorkomen aan met een hark...vandaar dat ik er vanmiddag nog eens 2,5 uur mee bezig ben geweest, ik heb alle omgespitte plaggen met een soort van steekharkje (wordt gebruikt voor moestuinen) eruit getrokken, net als alle wortels die ik tegenkwam, ik heb dus alles met een kort harkje los gespit (met veelal rondvliegend zand...) met als resultaat: DRIE KRUIWAGENS vol!!!! Maar echt waar pa: het is mul zand geworden! Je kunt er fatsoenlijk weer met een hark doorkomen!
En voor mijn moeder: de gepoote 'plantjes' door de jongens, daar was er nog één van in leven...maar het gaat goed komen, want nu kunnen we er wat inpoten wat kan blijven!






En ja, het Oostenrijkse gevoel begint te komen, de eerste drie bloembakken hangen aan het balkon! Ik laat het voorlopig ook maar even bij drie, want het balkon moet nog geschuurd en geschilderd worden en euh...ik heb (nog) niet bepaalt 'groene vingers'...dus eerst maar even kijken of dit blijft leven... meer als de helft van het zand eronder is van onze composthoop, een deel van het zand hebben we nog in de garage gevonden en ik heb er keurig, met hulp van Thijs nog wat extra voeding bij in gedaan...dus daar zal het niet aan kunnen liggen...















Vanmorgen zijn we voor Jordy's verjaardagscadeau op pad geweest, maar we zijn nog niet geslaagd...hij weet wat hij hebben wil, in overleg met ons, maar in Villach is het niet gelukt...vandaar dat de heren bij thuiskomst met zijn allen aan de klus zijn gegaan met het hout wat hier nog in overvloede is....wat dat gaat worden, laat ik nog even een verrassing....maar het wordt heel mooi, bijna alles is straks gerecycled en als dit klaar is, is het nog niet compleet.....rara...

Geen opmerkingen: