woensdag 29 augustus 2012

Auto, kaas en telefoon

Haha, Erik is dus gisteren met de sleepdienst meegereden de berg af. Ik had de man hier al de draai op de grote weg zien nemen, een wit busje erachter moest vol in de ankers...ik dacht heel even: nu is het helemaal gebeurd, auto in de prak....de rest van de reis was niet veel anders, Erik zegt: ''die man knalt gewoon met 100 de berg af, met ònze auto erachter!!''
Erik werd gelukkig al vrij snel gebeld gisteren, door de Werkstatt waar de auto naar toe is gebracht, ze hadden het euvel gevonden. Het bleek een versleten kabel te zijn....vandaag kan Erik de auto weer ophalen, we kunnen dus weer verder gelukkig! Gisteren is Erik door een collega weer naar huis gebracht, de collega woont in Nötsch en gaat normaal over de autobaan, maar heeft nu dus een andere route genomen, netjes toch? Vanmorgen is Erik met de bus naar Villach gegaan en komt, als het goed is, vanmiddag met de auto weer terug...

Wat ik vorige week nog vergeten heb te schrijven en wat ik toch wel heel erg leuk vindt, is dat mijn ouders ook met een kaaspakket aankwamen...grote stukken vacuüm verpakt kaas, mosterd erbij en een zak pinda's...ze hadden dit gekregen van de kaaswinkel in het winkelcentrum bij mijn ouders! Mijn ouders kennen de mensen goed, ik heb zelf tegenover deze winkel in de supermarkt achter de kassa gewerkt als bijbaantje, dus ik ken de mensen ook. Mijn ouders moesten, voordat ze weggingen nog even langskomen en kregen voor zichzelf en voor ons een mooi pakket!!! Dat vind ik nog een attent en ontzettend lief!!
Hahaha, wij hebben dus niet alleen onze Speis gevuld, maar ook de koeling!

En dan kregen we nog iets heel origineels...het was verpakt samen met keukenhanddoeken en theedoeken voor het appartement en nog een verlaat extra verjaardagscadeau voor mij....kijk maar!!!


Dit kunnen we boven bij de voordeur voor het appartement ophangen!!!!



Verder heb ik maandagochtend ook nog even een telefoontje naar de telefoonmaatschappij in Oostenrijk gedaan, ik had een aantal vragen. Ik werd vlot geholpen en heb overal een duidelijk antwoord op gekregen. Ik wilde in elk geval nummerweergave op onze telefoon hebben. In Duitsland hadden wij dit vanzelf, we hebben er nooit om gevraagd, maar dan raak je er wel aan gewend. We hebben nu al een paar keer gehad, dat we te laat bij de telefoon waren en vervolgens niet konden zien wie er gebeld had....als het belangrijk is, dan bellen de mensen natuurlijk wel terug, maar toch...de mevrouw kon met één druk op de knop ons de nummerweergave instellen en het werkte direct, heerlijk! Nu hoef ik ook niet elk telefoontje op te nemen met: ''Grüß Gott'', hahaha, ik kan gewoon weer zien of ik familie aan de lijn krijg! Ook even navraag voor de televisie gedaan en daarvoor wordt ons nu iets opgestuurd, een kastje (?), waarmee wij straks meer dan 100 zenders kunnen ontvangen en er zit dan ook een soort videotheek bij, waar je tegen betaling, films kunt kijken, nou ja, we zien wel of we dat gaan gebruiken, misschien in de winter. Dan hebben we straks dus gewoon de regionale zenders, nou ja, wij...de kinderen...Erik en ik zijn nog steeds niet aan tv kijken toegekomen! We hebben in de ruim 8 weken hier nog maar één avond samen op de bank gezeten voor de tv...hahahahaha, het was gewoon onwennig, dus ik zei ook: ''knus hè, zo saampjes voor de tv?'' Ik mis het tv kijken ook helemaal niet, maar ook daar zal in de winter vast wel verandering in komen. Ook heb ik navraag gedaan over het internet, maar daar heb ik achteraf gezien, nog iets vergeten te vragen, dus ik zal ze nog wel weer bellen.

We gaan straks lekker een eindje wandelen. Thijs wil mij nog een bergpaadje langs de Kindergarten laten zien en dan lopen we via het Kurzentrum richting Bleiberg Nötsch, daar schijnt een heel mooi wandelpad te zitten waar Thijs al is geweest met de Kindergarten, we nemen brood en drinken mee, dus we gaan lekker picknicken!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Karin,

Rijdt Erik niet inmiddels ook als een Oostenrijker met 100 daar naar beneden als hij gaat werken?! :)

Toen wij de auto kapot hadden was het ook vreselijk in die sleepwagen die vent scheurde ook als een gek en had de verwarming erg warm staan (zeg maar heet!) en dan zo'n rijstijl en wij samen voorin dat busje... ken het gevoel.

Groetjes Corine