maandag 27 augustus 2012

Telekom (ja, alwéér) en de Familienkasse

Het huis bleef gisteren uiteindelijk niet leeg!
Onverwacht kwamen er buren van 'vroeger' op bezoek. Ze wonen nog steeds een paar deuren verder dan mijn ouders, ik heb weleens op hun drieling gepast....kijk, wij hebben al het 'kindergedoe' verdeeld gekregen, binnen drie-en-een-half jaar drie jongens...zij hadden drie jongens ineens...pfffff...hahahaha!!
Zij staan dus op de camping aan de Ossiacher See en aangezien het weer gisteren hier even een flinke terugval had en het echt waterkoud werd en het veel regende, zijn ze omhoog gereden om ons een bezoekje te brengen! Gezellig natuurlijk! Zij konden natuurlijk ook van te voren niet weten, dat we hier constant vanaf vrijdagmiddag aangeloop hebben gehad! We hadden net de koffie klaar, dus ze hebben koffie gedronken, het huis bekeken, gezellig gekletst en nog wat fris gedronken en ze zijn toen in de stromende regen naar de caravan gegaan...het regende echt ontzettend!!
Wij hebben vervolgens een makkelijke maaltijd in elkaar gedraaid, de jongens hebben gedoucht en zijn naar bed gegaan.
Zelf ben ik na de koffie nog even gaan bankieren, ik had nog wat rekeningen liggen en af en toe controleer ik, wat er van onze 'oude' bankrekeningen afgeschreven wordt....en toen sloeg mijn humeur weer even om...

Iedereen die mijn blog volgt, weet dat wij enorme ergernissen hebben gehad met de duitse Telekom, van het niet functioneren van de telefoon na een verhuizing, tot het opnieuw afsluiten van een contract waar wij niet om gevraagd hadden, van het volgens hun niet goed functioneren van onze telefoon, toen was het onze router en toen één of andere kaart in de laptop, terwijl het gewoon echt aan de Telekom lag. Het opzeggen van het contract verliep al zeer moeizaam, maar omdat wij naar het buitenland gingen verhuizen, zouden wij het contract zonder problemen op kunnen zeggen, is mij meermaals aan de telefoon duidelijk gemaakt...toen bleek dus, door het nieuwe contract wat HUN hebben afgesloten, waar WIJ niet om gevraagd hebben, dat ons contract pas aan het einde van dit jaar beeindigt zou kunnen worden...ondanks eerder toegezegde opzegging zonder problemen...echt waar, de Telekom komt mij echt de strot uit, ik ben er gewoon ZO klaar mee!!!! Toen kwam er schriftelijk een voorstel vanuit de Telekom. Wij konden de rest van het contract afkopen...voor een bepaald percentage van de maandelijkse bijdragen tot aan december dit jaar. Het gaat dan om een bedrag van € 130,- het is gewoon echt te belachelijk voor woorden, maar om van het hele gedoe af te zijn, hebben wij ingestemd, schriftelijk.
Nu controleer ik dus gisteren onze rekening en wat blijkt? Ze hebben € 430,- afgeschreven!!!!!! AAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!! Het grootste probleem is, al sinds wij hier wonen, ik kan de Telekom niet bereiken...ze hebben een 0800-nummer en ook het faxnummer begint hiermee, ik ben er hier in Oostenrijk zelfs al mee naar een shop heen geweest, zij hebben veel moeite gedaan om op welke manier dan ook de Telekom te bereiken.... en dat kan ik dus niet bellen vanaf hier!! Een email sturen (geloof me, dat heb ik echt geprobeerd), komt op een afdeling waar Jantje niet weet, dat Pietje er ook werkt...Ik heb via onze contactpersoon, die wij er al een paar maanden hebben, per email gevraagd om een wel te bereiken telefoonnummer: is er niet! Volgens haar kwam alles dik in orde....grrrrrrrr...
Ik heb dus besloten om het bedrag terug te halen en gewoon maar afwachten wat de Telekom gaat doen, ik ben er klaar mee.
Vanmorgen heb ik dus de bank gebeld en het bedrag is keurig weer op onze rekening gestort. Vervolgens heb ik de laatste instantie gebeld, die nog van die rekening wat af kan schrijven, of ze akkoord gaan met overboekingen vanuit Oostenrijk en dat is prima, dit gaat namelijk nog om onze auto-verzekering en die zal toch binnen afzienbare tijd opgeheven worden in Duitsland. Toen de bank weer gebeld, hoe ik het makkelijkste de rekening op kan heffen. Dit mag per email met een ingescande handtekening en als de rekening op nul staat, heft onze contactpersoon bij de bank, direct de rekening op. Dat kan ik dus morgen doen, want Erik moet ook een krabbel zetten en dan zijn we van de rekening in Duitsland af...dan kan de Telekom ook geen bedragen meer afschrijven...ik heb nog wel even een laatste overboeking gedaan vanaf die rekening, dus het saldo is er nu nul.

Vanmorgen ook 'even' vier wassen gedraaid en opgehangen en zojuist weer allemaal heerlijk droog afgehaald...strijken kan ik mij vandaag niet meer toe zetten, dat doe ik morgen wel.
Thijs heeft vanmorgen ook weer een ochtend op de Kindergarten gehad en nu konden de juffen duidelijk merken dat Thijs er begint te wennen, hij had allerlei dingen verteld, had leuk meegespeeld met de kindjes en keek in elk geval niet boos toen ik 'm op kwam halen...hahaha, daarmee wilde hij vorige week laten blijken dat hij het zogenaamd niet leuk vond...het probleem is, dat er nog veel op vakantie zijn en het toeval wil, dat er juist wel veel meisjes zijn nu...en dat zegt Thijs niet leuk te vinden, maar de boosheid was steeds zo weg en maakte plaats voor honderuit vertellen over wat hij gedaan had en ik heb zelfs al een nieuw liedje gehoord!

Vanmiddag met de post hebben we eindelijk de brief van de Familienkasse ontvangen, we kunnen nu dus de oostenrijkse kinderbijslag (Familienbeihilfe) aanvragen!! Ook het ontvangen van deze brief ging niet van een leien dakje....toen wij in Duitsland nog woonden, heb ik eerst gebeld, daarna moest ik iets opsturen, toen zijn we verhuisd. We zouden met hetgeen wat opgestuurd was, een afmelding van de Familienkasse ontvangen. Na een paar weken heb ik gebeld, ze zeiden niets te hebben ontvangen....ik mocht het nogmaals opsturen. Ik heb overlegt of het ook per email mocht, want dat zou sneller gaan, zodat we eindelijk eens de Familienbeihilfe aan konden vragen. Het kon en ik zou ook per email de brief ontvangen....je raadt het al, er kwam geen email en geen post. Nogmaals gebeld (begin vorige week), volgens die mevrouw was het die donderdag ervoor klaargemaakt en op de vrijdag opgestuurd...zij gaf aan dat ze zoiets nooit per email mochten versturen (dus net zoiets als het verhaal van Jantje en Pietje...)...pffff. Volgens haar had ik alles uiterlijk afgelopen donderdag moeten ontvangen, gisterenavond, na het gedoe met de Telekom, vervloekte ik de Famlienkasse nog om de brief die we nog steeds niet ontvangen hadden...en nu is het dus eindelijk hier!!! Hopelijk eind goed al goed...al zal dat voor de Telekom nog niet opgaan...

Geen opmerkingen: