donderdag 9 augustus 2012

Suf, verjaardag en vensters

De hele dag ben ik gewoonweg al suf...na het bericht van gisterenavond...vannacht een slechte nachtrust gehad, gedroomd over de meest rare dingen (heb Eriks gezicht zelfs nog afgevoeld in het donker, in mijn slaap...).
Door dit vreselijke nieuws ben ik gewoonweg vergeten om te melden, dat er ook een leuke kant aan de woensdag zat! In de ochtend heb ik, met de jongens, Erik naar zijn werk gebracht en van daaruit zijn wij naar Arriach gereden, want Mike, ons neefje was jarig! Dit is de jongste van mijn broer en schoonzus, hij is alweer twee geworden! Doordat we Erik weg hebben gebracht en het niet meer zo handig is, om eerst weer naar huis te gaan, zijn we rechtstreeks naar de verjaardag gegaan...toch nog maar even de laatst tegengekomen Lidl aangedaan, om tijd te rekken en toen waren we om 8.30u in Arriach!
Ze zaten nog aan de ontbijttafel, dus we hebben ons er gewoon bijgezet en hebben ze eerst rustig laten ontbijten. We hadden natuurlijk dit alles wel overlegt hoor...we kwamen voor hen niet onverwacht op dit tijdstip... Na het ontbijt hebben we pas gefeliciteerd, kon Mike de cadeautjes uitpakken en ook de middelste van de drie mocht cadeautjes uitpakken...zij heeft namelijk zondag verjaardag, maar dan zijn ze niet meer zo 'in de buurt'....
Ze hadden van het logeeradres een Gugelhupf gekregen, niet in de vorm van een cake, maar een soort rozijnenbrood...het is ietwat droog, maar het was erg lekker! Dus daar werden twee kaarsjes ingepoot, die Mike mocht uitblazen, de slingers en ballonnen hingen in het appartement, dus de verjaardag was compleet! Iets later skype-ten mijn ouders nog met de jarige...die vooral zwaaien naar de camera wel leuk vindt...hahaha!
Na de verjaardag ben ik met de jongens naar twee winkels gegaan, om alle schoolspullen in te slaan...pffff, wat een waslijst zeg! We hebben de boel bijna compleet, gelukkig...
Vanmorgen hebben we aan tafel alle Einbände (soort kaften) om de schriften gedaan...elk type schrift (ik wist niet dat er zoveel soorten schriften bestonden) kreeg een eigen kleur Einband...die van Jordy moeten ook beschrift worden. Ik laat ze zoveel mogelijk zelf doen, ze hebben tenslotte vakantie en genoeg tijd en het zijn ook hun eigen schoolspullen!!!! Nu heb ik dus twee grote plastictassen, waar alles in verdeeld is...de Turnisters (schooltassen) kunnen van zolder gehaald worden, zodat we de boel daarin kunnen pakken. (Onze zolder vind ik niet zo'n heel prettige locatie...het staat vrij vol, het is er warm en erg krap....ik begin van te voren al bijna te hyperventileren! Maar gelukkig is er niet zo'n haast bij...ze hebben tenslotte nog 4,5 week vakantie....(help...).

Verder heb ik vandaag gebeld naar een Fensterfabriek, om een offerte uit te laten brengen voor onze vensters, ik zou nog teruggebeld worden...maar we zijn natuurlijk in Oostenrijk...
Gelukkig kon ik zelf ook al wat. Van een andere Fensterfabriek, hadden we een folder gekregen en op de site van deze fabriek, kun je automatisch een offerte laten maken, ideaal! Ik heb dus alle maten opgenomen, de boel ingevuld en een offerte laten maken voor het 'normale' glas en een offerte voor het 'beste' glas. Het enige wat jammer is, is dat ik hier de grotere vensters niet kon laten berekenen...op vijf na, weet ik dus wat de vensters bij die fabriek kosten (dit zijn dan 9 vensters en een balkondeur)...zonder montage.....

Nu maar eens even eten koken, Erik komt zo thuis.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Karin,

Volgens mij is de "Gugelhupf" een echte Kärntner Reindling geweest. Inderdaad best droog die dingen.

Groetjes Corine