zaterdag 11 augustus 2012

Weekend!

Een echte weekend-zaterdag vandaag! Erik heeft nu natuurlijk, na een hele werkweek, echt weekend....tja, uitrusten is er natuurlijk niet bij! Hij is met het laatste stuk balkon aan het afkrabben....
Gisterenavond heeft hij het bed uit elkaar gehaald, het bed dat nog beneden in de slaapkamer stond en wat voor het appartement wordt. Vanmiddag hebben we alle onderdelen (bed, kommode en nachtkastjes) naar boven verplaatst, de vloerbedekking die nog op die slaapkamer lag, is eruit gerold, de houten vloer eronder heb ik inmiddels helemaal schoon, de Singer-naaimachine die ook nog op die kamer stond, heb ik op een hondje (plank met 4 wielen eronder) gezet, zodat deze straks nog naar boven gezet kan worden. Dan gaat later vandaag in elk geval het bed van Thijs er alvast naar toe! Het is de bedoeling dat ook Luuk dit weekend nog naar die kamer gaat verhuizen. Zo hebben we boven wat meer werkruimte...

Zelf ben ik vanmorgen naar de XXXL Lutz geweest en heb wat informatie ingewonnen over een keuken voor het appartement...we zijn ook naar tweedehands keukens aan het kijken...lastig hoor! Bij een tweedehands heb je alle apparatuur er bij zitten, vaak, alleen dan is het vaak ook al wel tien jaar oud. Bij nieuwe keukens betaal je weer wat meer, maar is natuurlijk ook het apparatuur nieuw en heeft het nog garantie, plus het feit dat je de keuken op maat hebt...wat is wijsheid!
Het ene online Angebot voor Fensters heb ik inmiddels compleet! Het is, na een telefoontje, toch gelukt om alle vensters erbij op te krijgen, net als de benodigde rolluiken. Dinsdag komt een ander bedrijf om ook een offerte uit te brengen, ben benieuwd!
Gelijk heb ik vanmorgen de boodschappen binnengehaald en ik heb nog iets gedaan....een Dirndl gepast!! Hahahaha, het was niet echt de bedoeling om er één te kopen, want ik zou zo niet weten wanneer ik 'm aan zou moeten doen, maar ik vind het gewoon geweldig! Altijd al gevonden en ach, ik was vanmorgen naar die winkel gegaan, omdat ik in de folder een leuke bloes, echt Oostenrijkse style, gezien heb. Die bloes heb ik inmiddels gekocht! En de Dirndl heb ik gepast en ik vond 'm nog leuk staan ook! Maar dan wordt het voor nu echt een hebbending....dus niet gekocht.

Met Thijs gaat het inmiddels weer goed, na zijn val van de keldertrap...gisteren is hij tussen de railing van de keldertrap doorgeschoten en op het onderste deel van de betontrap terecht gekomen....hij heeft een klein gaatje in zijn achterhoofd, maar we hoefden niet naar de arts...gelukkig! Ik heb Thijs wel helemaal goed nagekeken en alles gebogen en overal gedrukt, want hij heeft een enorme smak gemaakt natuurlijk, hij heeft af en toe nog wel hoofdpijn, maar hij speelt alsof er niets gebeurd is.

Gisteren zijn mijn broer en schoonzus met de drie kids geweest om afscheid te nemen, voor hen zit de Oostenrijkvakantie er alweer op. Ze kwamen onverwacht eerder dan gezegd, door een miscommunicatie met de beheerders van het appartement waar ze sliepen, dus ze hebben de middag hier doorgebracht, de kinderen konden op deze manier nog even spelen en daarna zijn ze vertrokken. Vanmorgen hebben we een sms ontvangen dat ze inmiddels goed over zijn gekomen. Dat is natuurlijk altijd weer fijn om te weten!

Oja! Erik heeft woensdag al zijn eerste vrije dag! Het is dan Maria Himmelfahrt....en dan is blijkbaar iedereen vrij, geen probleem natuurlijk!!

Geen opmerkingen: