dinsdag 25 september 2012

Volle maar gezellige maandag!

Maandag was uiteindelijk een best volle, maar gezellige dag! Eerst in de ochtend het huis opgeruimd, gestofd, gezogen, gepoetst...een wasje gedraaid en zowaar alweer buiten droog gekregen! Nadat de jongens weer in huis waren, hebben we brood gegeten en zijn Jordy en Luuk met het huiswerk aan de slag gegaan. Luuk zit op zijn kamer, achter zijn bureau met het huiswerk en Jordy bij mij in de keuken. Tot nu toe gaat het goed zo, alleen voor Thijs is het natuurlijk even minder leuk...hij mag dan even niet op zijn slaapkamer komen, maar Luuk heeft nog steeds zo weinig huiswerk, dat dat ook maar kort is. Jordy heeft nu gewoon die extra hulp nodig, op alle vlakken met het huiswerk...hij is heel snel afgeleid, is het rekenen kwijt geraakt in de vakantie en het lezen gaat als een robot...om Jordy te helpen met het rekenen, heb ik een aantal blaadjes met extra sommen gemaakt en per keer maakt hij dan een half blad, gewoon met makkelijke sommen eerst, het moet namelijk wel leuk blijven, hij moet er gewoon weer helemaal inkomen! Als het nodig is, help ik hem hardop rekenen of we pakken er een stuk papier bij en ik laat het hem op die manier zien. Nu maar afwachten of het zijn vruchten gaat afwerpen...

Luuk had op school al, samen met een vriendje, uitgemaakt dat ze gingen spelen in de middag! Hahaha, hele verhalen had Luuk over dat vriendje! Leuk hoor! Onder het middageten ging dus de telefoon inderdaad, Ute, de mama van dit vriendje, die had ik al een paar keer gesproken. Ze vroeg of het kon en dus hebben we afgesproken, dat zodra iedereen klaar was met het huiswerk, dat ze dan zouden komen.
Wat later kwamen dus Ute, Luuks vriendje Fabian en het zusje (uit de vierde klas) aangelopen. Ze wonen namelijk aan de 'overkant', wat zoveel inhoud hier: aan de andere kant van de grote weg, we kijken op elkaars huis uit! Ute wilde eigenlijk weer weggaan, maar ik heb haar uitgenodigd om wat te drinken. Ze is meegekomen en uiteindelijk de hele middag gebleven! Het oudste dochtertje heeft met Jordy gespeeld en Thijs heeft er vrolijk tussendoor gehuppeld.
We hebben elkaar wat beter leren kennen, ons verhaal is verteld, we hebben het over de school gehad, over huiswerk maken etc. heel fijn dus! Ik heb haar het huis laten zien, dat vond ze heel leuk, want ze kijken natuurlijk al jaren vanuit hun huis naar het 'onze', maar ze heeft het nog nooit van binnen gezien. Het is ook nog eens een hele leuke vrouw, met redelijk dezelfde huisregels als ons, dat is dan ook wel weer prettig!
We werden meteen uitgenodigd om vanmiddag bij hen te komen!
Hahaha, ik had eigenlijk 'smiddags het eten willen voorbereiden (nasi met zelfgemaakte saté-stokjes, dat wilden de jongens weer een keer graag hebben en satéstokjes kennen ze hier volgens mij niet...), omdat aan het einde van de dag de meneer van de Dämmung nog langs zou komen om het huis op te meten...om 17.00u kon ik uiteindelijk beginnen met het eten koken en toen ging de bel: de meneer van de Dämmung...of ik even wilde helpen met het opmeten: natuurlijk! Hij had zelf al een paar pilsjes (of iets sterkers) op volgens mij, dus hij kon wel een handje gebruiken! Uiteindelijk werd het met eten dus een latertje, ach, dat moet een keer kunnen!

Ik moest ook nog wat zaken regelen. Het Finanzamt stuurde nog een brief omtrent de Familienbeihilfe, een heel onduidelijke, ze hadden nog iets van ons nodig, maar vraag me niet wat! Ik wilde dus bellen, maar ik werd van de ene wacht in de andere gehangen, ik kreeg een rechtstreeks telefoonnummer, maar daar nam niemand op...pfffff, handig hoor! Maar nog steeds is dus onze Familienbeihilfe niet geregeld!

Gisterenochtend had ik ook nog een rekening van de Deutsche Telekom in de bus liggen...terwijl we daar dus echt alles afgerond hebben, het afkoopbedrag hebben we betaald: klaar! En nu dus weer een rekening en het ergste is wel: ze hebben het geprobeerd te incasseren!! Nou en daarom ben ik dus heel blij, dat we de rekening op hebben geheven!!!! Ze krijgen geen rode cent meer van ons! En wij staan wat dat betreft sterk, want ik heb alles zwart op wit staan, ook het mailcontact met de mevrouw van de Telekom!

Rond de middag gisteren kreeg ik een mail van de meneer die vorige week bij ons is geweest, samen met de verzekeringsmevrouw....of ik zo snel mogelijk het vaste contract van Erik naar hem wilde mailen! Hij weet dat er geen vast contract is...mijn voorgevoel leek al een beetje uit te komen. Ik heb de meneer gelijk gebeld en verteld wat we vorige week ook al verteld hadden: tja, dan kon hij helaas verder niet wat voor ons betekenen, want wij hadden al een heel goed voorstel liggen van de bank....Ha! Hebbes! Dat had ik hem vorige week dus ook al kunnen vertellen, want hij was, zoals ik toen al vermeldde, behoorlijk verbaasd over alles wat er al geregeld is...
Maar fijn, wij kunnen verder!!!!! Ik heb de notaris gelijk een mail gestuurd, zoals ik dat met haar al had afgesproken en nu ook gelijk gevraagd om een Entwurf van het Koopcontract. Op maandag werkt zij niet, dus vandaag zal ik waarschijnlijk meer horen. Gelijk de bank ook gebeld met de mededeling dat het allemaal in gang gezet mag worden!

Nu is het dus wachten op het koopcontract, die kan ik naar de bank sturen of brengen of mailen. Dan kan de bank weer verder en als de bank alles klaar heeft, dan kunnen we bij de bank alles ondertekenen en vervolgens een afspraak met de notaris en met Udo en Andy zien te regelen!!

Geen opmerkingen: