donderdag 8 november 2012

Rekening, Canaldigitaal en wandelen!

Mijn ouders kregen nog een verrassing in de brievenbus... Thijs is in april, toen Erik en ik in Oostenrijk zaten, met zijn ogen dicht van de fiets gevallen (tja, je moet alles geprobeerd hebben!) en zijn lip is toen gescheurd. Via de huisarts zijn ze doorgestuurd naar het ziekenhuis in Almelo. Ik had alle pasje meegegeven, dus alles was bij de hand. Alles is ook gescand en opgeschreven en we hoorden er niets van weer...tot eergisteren! Er zat een brief in de brievenbus bij mijn ouders met een rekening van het ziekenhuis...Thijs zijn lip is door een plastisch chirurg gehecht en hij heeft daardoor ongeveer 20 minuten een behandelruimte van het ziekenhuis gebruikt...om niet in details te treden, de hoogte van de rekening overschrijdt het getal met drie nullen.
Vandaar dat mijn ouders even hebben geskypt om te overleggen hoe we dit het beste aan konden pakken. Dit moet namelijk bij het CVZ (laat ik over deze instantie maar niet meer uitwijken, bloglezers weten genoeg, ben ik bang...) ingediend worden. Ik ben zelf de zolder opgegaan om wat papieren erbij te halen en heb pasjes van Thijs ingescand en doorgestuurd naar mijn ouders, mijn moeder heeft een brief gemaakt en ze sturen het hele zooitje aangetekend naar het CVZ...
We zijn allemaal van mening dat dit een erg lange geschiedenis gaat worden, maar ik hoop natuurlijk van niet...

Dezelfde avond heb ik even een controle gedaan van de nederlandse bankrekening. Gewoon om na te kijken of er geen rare dingen gebeuren...tja, daar werd mijn gemoedstoestand niet beter van...Canaldigitaal vond het toch nog weer nodig om een volledige jaarlijkse bijdrage af te schrijven!! Dit was juist, waar ik aan de telefoon duidelijk om gevraagd heb, of dit niet kon gebeuren, maar de meneer verzekerde mij, dat dit echt niet meer kon. Het meest irritante is, is dat ze drie dagen later netjes een restitutie van het afgelopen jaar terugstorten, van maar liefst twee euro. Met andere woorden, het is opgezegd, ze storten het teveel betaalde netjes terug en vervolgens incasseren ze gewoon een heel nieuwe jaarlijkse bijdrage van 75 euro! Dezelfde avond heb ik ze nog een email gestuurd met een kort maar krachtige uitleg en dat ik mijn geld terug wil hebben...het antwoord moet nog volgen.

<<zucht>> waarom zou het ook goed gaan?

Het weer is buiten weer heerlijk! Na maandag is de zon er weer doorgekomen en in de nacht vriest het. Het is dus koud, helder en daardoor heerlijk! We genieten nog maar even met volle teugen van de zon hier...volgens de juf van Jordy is het namelijk op 19 november gedaan met de zon, volgens Andy op 25 november (maar hij is al bijna 30 jaar weg uit Bad Bleiberg). Zondag zou er weer kans op sneeuw zijn!

Morgenvroeg ga ik met een groepje dames wandelen! Ute vroeg mij een paar weken geleden of ik op vrijdags in de ochtend mee wilde. Ze gaan normaal elke vrijdagochtend, alleen niet op schoolvrije dagen en toevallig waren de afgelopen twee vrijdagen schoolvrij. Maar morgenvroeg gaan ze weer! Eerst worden de kinderen naar school gebracht en dan tegen 7.45u vertrekken we (ze komen bij de Kindergarten om mij op te pikken). Ze lopen altijd de Erzberg op, naar een bepaalde hut....normaal zijn ze tegen 10.00u/10.30u terug...ahum, ik met mijn superconditie...dan kan het misschien wel iets later worden!! Het is wel echt wandelen, dus misschien valt het mee, ik ben natuurlijk wel iets meer gewend geraakt de laatste maanden!



1 opmerking:

Anoniem zei

Jeetje,leuk zulke verrassingen(maar niet heus).
Dat wordt weer een lange weg van over en weer mail/bellen enz.
Leuk dat je gaat wandelen. Veel plezier en mooi weer. De herfstkleuren zijn wel altijd fantastisch.
Groeten van Josina