dinsdag 1 januari 2013

Nieuwjaarsdag!

Voor allemaal:
Wij wensen iedereen een heel
fijn en gezond 2013 toe!!
 
Hopelijk zijn jullie allemaal goed en gezond het nieuwe jaar ingekomen! Wij in elk geval wel!!
Een poosje geleden kreeg ik al een uitnodiging voor Silvester (oudjaar) van Ute. Dit jaar zou het bij hen gevierd worden. Ik vertelde Ute toen, dat wij bezoek zouden hebben van mijn ouders...''Nou, die komen dan toch ook?'' Ik heb haar gezegd, dat we waarschijnlijk wel zouden komen, maar niet de hele avond zouden blijven, dat zou voor mijn ouders niet zo leuk zijn.
Uiteindelijk zijn we gisterenavond tegen 19.15u naar Ute toe gegaan, met ons allemaal. Er waren inmiddels al heel wat mensen meer en er kwamen wat later ook nog mensen binnenlopen. Na wat te drinken, hebben de mannen de vuurkorf buiten aangestoken en zijn daar, met een krat bier, omheen gaan staan en gewoon gezellig kletsen. Binnen hebben wij, met alle vrouwen, een potje Kniffel (yahtzee) gespeeld en de kinderen hebben zich zowel binnen als buiten vermaakt, ze hebben spelletjes gespeeld, tafelvoetbal gedaan, buiten met de sleetjes in het donker gesleed. Thijs begon tegen 22.00u toch echt wel heel erg moe te worden, dus ik had gezegd, dat we naar huis zouden gaan, ook voor mijn ouders. Maar Ute haalde een paar spelletjes voor de kinderen erbij en begon met de kinderen spelletjes te spelen en ik werd er ook voor uitgenodigd. Ik heb mijn ouders gevraagd wat ze wilden, want ik had Erik inmiddels van buiten opgehaald om naar huis te gaan, mijn vader was zelf vlak ervoor naar binnen gekomen, omdat het toch wel behoorlijk koud was buiten....maar mijn ouders gaven aan, dat ze best wilden blijven, de kinderen vermaakten zich allemaal nog goed, ze werden er zelf ook bij betrokken, de mensen die er waren, probeerden verstaanbaar te praten, zodat ze ook veel konden verstaan. Mijn moeder had inmiddels ook al twee van die kleine flesjes 'Klopfer' op, dat zijn kleine flesjes alcohol, die je eerst op de kop op tafel moet kloppen, vervolgens het dopje op de neus zetten en het flesje in één keer leegdrinken...ze was ook aan de Radler...hahahaha, en ze drinkt amper! Het was gewoon allemaal heel ongebonden, vrij, iedereen liep rond, vaders lagen op de buik in de kamer, met kinderen aan het spelen...gewoon een gezellige boel! En iedereen heeft het volgehouden tot 0.00u!!! Tegen 23.40u waren we allemaal buiten en kregen we een glas met bubbels in de handen, het siervuurwerk stond klaar, we hebben vervolgens afgeteld naar 0.00u en daarmee zijn we allemaal heelhuids het nieuwe jaar ingekomen!!!!! We hebben elkaar allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst en hier is het gewoon dat mensen elkaar allemaal geluksbrengertjes geven...kleine poppetjes of beeldjes die je geluk moeten brengen in het nieuwe jaar! Die werden allemaal rondgedeeld en daarna hebben we afscheid genomen...iedereen ging weer naar binnen om verder te vieren en te eten, maar dit was zo mooi geweest, dus wij zijn naar huis gegaan, maar eerst kreeg ik van Ute nog twee salades mee naar huis (die we zometeen bij het gourmetten gaan gebruiken). Het was heel mooi om het op deze manier gelijk mee te maken en vooral heel gezellig!!

het weggetje naar beneden is een prima helling voor de slee!

De vuurkorf er bij aan!

Erik wil ook met de slee!

wedstrijdje!

Het wordt al donker, de fakkels erbij aan en wat siervuurwerk afsteken!

Gezellig toch?

Wat doe je normaal op nieuwjaarsdag? Familie bezoeken en handjes schudden, eten, drinken, zitten...wij niet! Wij zijn met opa en oma naar de Drachenbrunnen gelopen!


Bij de Drachenbrunnen hebben we wat brood gegeten, worst en kaas en wat
te snaaien. De jongens hebben nog even met de touwen gespeeld en toen hebben
we onze weg richting huis weer gestart!

In trein naar huis!!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Mooie foto's hoor

Unknown zei

En uiteraard jullie ook alle goeds en gezondheid voor 2013

Anoniem zei

Leuk hoor!!

www.kleinerklopfer.nl