zaterdag 5 januari 2013

Opa en Oma en een vliegende wc

Wat een dag...er vliegt hier van alles uit het raam, we hebben vanmorgen nog met ons zevenen een ontbijtje genuttigd, maar we zijn nu weer met vijf, de kerstboom is weg, ik heb op dit moment geen water in het huis en de buurman is boven...??

Enige uitleg...
Mijn ouders zijn vanmorgen weer richting huis vertrokken, ze zijn hier een week geweest, een heel gezellige week. Een week met de verjaardag van Thijs en veel cadeau's, een week met veel spelletjes, een week met oud&nieuw, een week met lekker eten, een week met veel kletsen, een week met wandelen en een week met een lastig afscheid vanmorgen...

Toen mijn ouders weg zijn gegaan, is Erik eerst met Luuk zijn bouwauto aan de slag gegaan, ze hadden namelijk nog een cadeautje van mijn ouders tegoed, omdat het vorige week zo'n overweldigende hoeveelheid cadeau's waren, hadden ze dit achtergehouden en gisterenochtend aan de jongens gegeven. Ze konden alledrie een auto/wals/tractor bouwen met een soort mecano. Die van Luuk was niet af gekomen gisteren, maar nu dus wel. Toen heb ik eerst het brood bij de winkel opgehaald, toen hebben we koffie gedronken en daarna heb ik de dozen en kratten van zolder gehaald...de kerstboom en alle prullaria voor kerst heb ik opgeruimd en ja, dan is het nogal een stoffige bende, Luuk was al volop aan het niezen, dus gelijk alles goed schoongemaakt.

Erik is boven in de badkamer aan de slag gegaan, de kranen eruit, het bad eruit, de wc...deze vloog vervolgens uit het badkamerraam! Toen kon het gebreek beginnen...de muur tussen de wc en de badkamer gaat eruit, dus het was volop gebreek! De jongens hebben alledrie geholpen met slaan op de muur. Erik ging na het middageten weer naar boven...een poosje later had ik water nodig en hé, geen druk! Ik ga naar boven en daar blijkt er een één of andere splitsing van de waterleiding, wel boven de vloer, te zijn gescheurd...Erik had direct de waterdruk eraf gehaald, maar kreeg de splitsing niet van de leiding af, om er een dop op te kunnen zetten. De buurman is er nu dus bijgehaald en nu zijn ze samen bezig,  ik hoop dat er straks weer water opgezet kan worden!

En zo, is het gewone leventje alweer aardig begonnen...

Geen opmerkingen: