dinsdag 16 april 2013

Bloemetjes en eigenwijze buren!

Gisterenmiddag heb ik best weer wat buiten kunnen doen! Met de bladhark weer flink in de weer geweest! Links en rechts van de voordeurtrap met de bladhark, langs het oprit en ons terras en gisterenavond nog een deel van het weiland...maar daar ligt gewoon zóveel aan takjes, blad en dennenappels...Erik heeft een paar kruiwagens inmiddels weggebracht, maar er moeten er nog wel een paar, maar het knapt er wel ontzettend van op! Het mooie is wel, dat onder al dat blad en de dennenappels overal bloemetjes tevoorschijn komen!! Het ziet er nu al geweldig uit en dan is het nog niet eens klaar!
Ook heb ik enigszins de troep van de gemeente opgeruimd...met volle kruiwagens aan zand en plaggen gras die ze losgereden hebben met de sneeuwploegen en freesen, heb ik heen en weer gekruid om het allemaal weer een beetje op de plek te 'plaatsen'. De buurman zag het en zei dat ik naar de gemeente moest gaan, omdat ze het zo vreselijk kapot hebben gereden...maar ja, als het volgend jaar weer gebeurd, dan zal ik er staan. Volgend jaar plaatsen we trouwens gewoon sneeuwpalen langs het weggetje...kijken of ze die laten staan!

Hahaha, onder het kruien, hoorde ik iemand roepen, ik keek om mij heen, maar zag zo niemand. Er werd nog een keer geroepen en toen zag ik het, de buurvrouw van 87 riep vanaf het balkon iets!! Ze riep nog eens en ik wilde niet terugbleren, dus ik ben naar haar toegelopen. Ik kreeg gelijk een stoel aangeboden, ze verontschuldigde zich voor het schreeuwen, maar wilde zeggen: ''je moet wel genieten van de zon hoor en niet alleen maar werken! Enneh...die kruiwagens moet je niet te zwaar beladen, ik zag dat je 'm steeds te vol had zitten, dat is niet goed!'' Hahaha, dat is toch geweldig! We hebben even gezellig gekletst en de buurman kwam er ook bij, hij is 88! De buurvrouw is lichamelijk niet meer zo goed en daar baalt ze vreselijk van, ze wil van alles, maar kan het niet meer...ze heeft de afgelopen zes jaar al zes keer iets gebroken gehad, steeds omdat ze even iets wilde doen, wat ze niet meer kan...hoezo eigenwijs!?! Het is een geweldig stel, lekker eigenwijs beiden en je merkt dat ze wat ouder zijn...buurvrouw wilde een vriendin bellen, want die vriendin had geklaagd dat buurvrouw nooit meer belde... maar nu nam deze vriendin niet op!! Nou ja zeg!! Hahaha, dus onder ons gesprek kreeg ze de telefoon nog eens in de handen gedrukt om te proberen, maar ze hield de haak op de kop tegen haar gezicht...de buurman heel droog: ''ja, als je die telefoon nou eens goed om houdt, praat het wat makkelijker!'' Hahaha, ze begon vervolgens al in de telefoon te praten, terwijl ik kon horen dat de gewone toon nog overging... maar echt, petje af, ze wonen in een reusachtig huis, met z'n twee, geheel zelfstandig!! Ze krijgen dagelijks wel het warme middageten thuisgbezorgd, maar verder niets...buurman rijdt nog auto en zo kunnen ze af en toe naar een dokter of boodschappen doen...en dan moet je nagaan, de enige weg uit het huis is altijd via een trap...of via een keldertrap of via de trap bij het balkon en dat terwijl de buurvrouw veel pijn in haar benen en voeten heeft...ik heb ze aangeboden, dat als er iets is, ik altijd in huis ben of als ze boodschappen nodig hebben, dat ik ze graag voor ze meeneem, buurvrouw reageerde er gretig op, maar gaf al aan, dat haar man er toch te eigenwijs voor is!

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat heerlijk zulke buren. Valt me overigens wel op dat ze lang zelfstandig blijven in Oostenrijk. Leuk dat de bloemetjes al weer komen. Over een paar weken ga ik ze ook weer bewonderen in Oostenrijk.
Groeten van Josina.