maandag 15 april 2013

Oud en nieuw en de buitenboel!

Ik kan het niet laten...ook hier nog even de foto's, maar dan met voor jullie nu het zichtbare verschil!

 
 
ZO WÁS DE WOONKAMER



 
ZO IS HET NU!

NOG EEN KEER DE OUDE WOONKAMER

EN DAN NU!

ZO WÁS DE KEUKEN

ZO IS HET NU!

ZO ZAG DE SLAAPKAMER ERUIT

EN ZO IS HET NU!
Zo, dat wilde ik even laten zien!!

Verder zijn we gisteren de hele dag buiten geweest...het was in de schaduw maar liefst 21 graden, net als nu! In Nederland en voor ons ook Duitsland, waren we niet gewend, wat sneeuw allemaal aan kan richten...door het sneeuwruimen, schep je ook kleine steentjes die overal van de bestrating loslaten mee, je gooit de sneeuw op de grote hoop, in de tuin etc. en nu dus...nu liggen door de hele tuin overal kleine steentjes!! De bestrating was al niet best, die is er nu niet fraaier op geworden...voor de duidelijkheid, sinds afgelopen weekend is de sneeuw pas bij ons weggesmolten...dus sinds afgelopen weekend weten we ook hoe de tuin er weer uit ziet! Ook de ravage van het uitbreken van de oude vensters is zichtbaar geworden...rondom het hele huis ligt afval, van stenen die uitgebroken zijn en hele stukken van oude kozijnen...we hebben dus al veel puin geruimd en ik heb de tuin zelf, waar ik ontelbaar veel bloembollen gepoot had vorig jaar, weer helemaal netjes gemaakt en bijna alle bloembollen zijn al zichtbaar opgekomen!
Erik heeft de twee vruchtenbomen gesnoeid, die waren al in geen jaren meer gedaan, dus nu zijn ze flink teruggehaald...ik ben benieuwd of we dit jaar nog wel vruchten uit eigen tuin kunnen plukken! Ik heb de zestien balkonbakken ingepoot en die staan nu klaar in de garage, ze kunnen nog niet naar buiten wegens de bestaande kans op nachtvorst. Waarschijnlijk wordt dat pas volgende maand, maar goed, ze staan bij de grote ophaaldeur en die kan ik zo openzetten, dan krijgen ze toch zonlicht!

Vanmiddag ga ik met de jongens weer naar buiten, dan wil ik de ravage die de sneeuwruimers van de gemeente hebben aangericht opruimen...langs het weggetje omhoog naar ons oprit toe, hebben de sneeuwschuivers onze halve tuin mee omgeploegd!! Er liggen nu kruiwagens vol zand en steentjes achter bij de plek waar de gemeente steeds de sneeuw naar toe schuift, dat wil ik dan toch maar even weer teruggooien op de plekken waar het hoort...en ik wil ook nog wat bladharken...en er liggen echt ontelbaar veel dennenappeltjes in de tuin, op het weiland. Nu is het natuur en hoeft het daar echt niet strak, maar ik wil het eenmalig wel even weghalen, dat scheelt straks ook weer voor Erik, als er weer grasgemaaid moet worden!

Verder ben ik nu met het eerste beddengoed aan het uitwassen, het is gewoon zo stralend buiten en ik heb zóveel beddengoed....dat ik maar vast begonnen ben, want over twee weken, dan komt Eriks broer met zijn gezin ''proefdraaien''!! Hahaha, ik heb het maar zo genoemd, want dan weten wij gelijk een beetje wat er nog ontbreekt bijvoorbeeld. Ze komen met zijn vijfen, het zal dan nog niet allemaal klaar zijn, maar daarvan zijn ze op de hoogte! Dus ik moet dan wel alle bedden opgemaakt hebben! Ik zal het even opsommen, wat ik heb gekocht voor het appartement:
10 sets dekbedovertrekken met slopen
10 hoeslaken
6 moltons
6 fleechedekens (met frisse kleuren, die wil ik bij de bedden leggen)
5 matrasschoners voor op de matras
2 lakens
2 hoeslakens voor de slaapbank
1 matrasschoner voor de slaapbank
!?!?
Dat bedoel ik maar!! De slaapbank wordt deze zomer ook al een keer gebruikt, voor een gezin wat komt met vier kinderen...dus daarvoor moest ik ook passende hoeslakens en een schoner hebben. En als een gezin in de ochtend vertrekt, heb ik een paar uur om schoon te maken en de bedden te verschonen, dan lukt het dus niet om alle beddengoed in die tijd  te wassen en te strijken...vandaar de 10 sets...
 

1 opmerking:

Anoniem zei

Wauw, wel een verschil. Volgens mij zullen je gasten het prima naar hun zin hebben. Zie jou ook al helemaal in je Dirndl de gasten ontvangen.Respect vor jullie.
Overigens het weer is hier ook goed en de kleinzoons hebben hun boterham net buiten op zitten eten.
Groeten van Josina