vrijdag 19 april 2013

Lijsten en wassen

En zo ben je op vrijdag niet eens aan het wandelen en ik had me er echt op verheugd...maar nu ben ik ook wel weer blij, want er zijn mensen buiten aan het werk!
Begin deze week heb ik de firma, die ons de lijsten buiten ook zou gaan plaatsen, weer gebeld. Via dezelfde firma hebben we de 'geweldige' schilders gehad, maar dat hebben we uitgesproken. De meneer was toen ook zeer ontdaan door het resultaat van zijn medewerkers en gaf toen gelijk al aan, dat hij voor de lijsten buiten, zijn vrouw had willen sturen...zij doet normaal ook Dämmung van de huizen, maar hij begreep dat ik er toen even niet meer op zat te wachten. Erik en ik hebben het er goed over gehad en we kregen van een andere monteur te horen, dat normaal van deze firma altijd goed werk geleverd wordt, als de meneer of zijn vrouw het zelf maar doen...vandaar dat ik toch weer gebeld heb, de meneer was een beetje stil aan de telefoon en zei dat hij echt niet meer had verwacht, nog iets van mij te horen, maar hij was er wel blij mee. Hij vertelde dat hij binnen een paar dagen terug zou bellen...gisterenochtend had ik net zoiets van: ''daar heb je weer zoiets, je hoort gewoon niets!'' En opeens rond het middaguur draaide er een bus het oprit op en stapte een mevrouw uit, het bleek de 'vrouw van' te zijn. Ze bracht wat proefstukken mee, om te laten zien, hoe het eruit zou komen te zien, want daar hadden we om gevraagd. Ze nam de tijd, liet het bij verschillende kozijnen zien en heeft vervolgens de proefstukken achtergelaten, zodat ik het Erik ook kon laten zien. We hebben rondgelopen, alles besproken en toen vroeg ik haar, hoe het met hun planning zat...ik had  verwacht dat het minstens eind mei zou gaan worden, maar ze zei: ''we zouden morgen al kunnen beginnen...''
Wow, daar was ik op mijn beurt weer even stil van! Ik heb eerst Erik even gebeld, hoe hij erover dacht en Erik moet namelijk nog een paar oude buitenvensterbankje weghalen...terwijl hij al zo druk is...maar Erik vond het prima. Vandaar dus, dat Erik gisterenavond al snel even een paar vensterbankjes weg heeft getikt en dat de mevrouw en een Praktikantin nu aan het werk zijn en het eerste voorzichtige resultaat is al zichtbaar...nog wel in de mooie roze en witte platen/balkjes, maar toch...het gaat vast heel mooi worden!!

Verder heb ik gisteren ontzettend veel wasmachines gedraaid...het was buiten erg warm en vanaf vandaag is er weer regenkans een paar dagen lang en aangezien ik dus nog een flinke hoeveelheid beddengoed te wassen had én ik de skibroeken en jassen nog wilde wassen, heeft gisteren de wasmachine non stop van 6.30u in de ochtend, tot 19.00u in de avond gedraaid....nog niet alles is nu gewassen, maar wel het grootste deel, ook het eerste strijkgoed ervan is weg! Ook heb ik gisteren een begin gemaakt met ramen schoonmaken...overal komt nog gruis tussenweg en van die heerlijke stickers op de ramen...maar het begint ergens op te lijken!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik zal duimen voor je, dat alles nu naar wens gaat. Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat dat wel gaat lukken. Ja lekker is dat, je was buiten drogen. Ruikt zo fris. Jammer van je wandeling maar je zal vast nog wel vaker een wandeling maken de komende maanden.
Groetjes van Josina