dinsdag 7 mei 2013

Geklus en huiswerk...

Vandaag zijn eindelijk de dames er weer geweest voor het verderwerken van de lijsten rond de ramen buiten! De maand mei heeft flink wat feestdagen, waardoor ook bedrijven dicht zitten. De dames hebben het druk met het werk en moeten daardoor de klus geregeld onderbreken voor andere klussen...ach ja, echt Oostenrijks dus! Ik kan er heel moeilijk om gaan doen, maar dat heeft weinig zin, het is gelukkig werk buiten, dus ik heb niet steeds hier binnen als een ravage en ik moet zeggen, dat het er al heel mooi uitziet...als het maar klaar is voor de eerste gasten komen, vind ik het al goed. Verder heb ik de monteur ook nog maar eens gebeld gisteren en deze komt volgende week donderdag en vrijdag (als het goed is :-) ) om de keldervensters en de zijdeur te plaatsen en ik heb gelijk de dames gevraagd, of ze nog de tijd hebben, om de kelderafdeling ook nog te lijsten en volgens hen moet dat lukken...we wachten dus maar eens af!
Gisteren heb ik ook nog gebeld voor een container en die staat inmiddels voor de deur! Eriks broer, met de hele bende kids, zijn zo lief geweest om al een heel flink begin te maken met het vullen van de container! De puin ligt allemaal achter tegen het huis al een hele poos, dus het is erg prettig dat die troep daar straks weg is, dan kunnen we er nog voor zorgen dat het gras er nog een beetje door kan komen straks!
Mijn schoonzus heeft voor ons de radiatoren die geschuurd moesten worden, allemaal geschuurd! Die hoeven straks dus alleen nog maar goed schoongemaakt en gespoten te worden.
Er is dus best weer wat gedaan de afgelopen dagen!

Verder heb ik momenteel de handen behoorlijk vol aan Jordy en Luuk...met het huiswerk. Van Luuk was het al bekend, dat ik inmiddels elke dag alle schriften na moet kijken of er nog huiswerk in staat en vervolgens de schriften doorpluizen omdat hij er doodleuk huiswerkblaadjes in verstopt of de nieuw gekregen blaadjes achter de gemaakten stopt in plaats van ervoor...ik heb al eens verteld over het Mitteilungsheft, een schrift waarin de juf opmerkingen kan schrijven of de ouders voor vragen stellen bijvoorbeeld, ook tripjes van de school en alle belangrijke dingen worden erin vermeld. Bij Luuk staan er geregeld opmerkingen van de juf in...dat Luuk ongecontreerd is, dat Luuk slordig is met zijn huiswerk, dat Luuk zelfs niet gedane werkbladen gewoon in de prullenbak wil gooien... vorige week heb ik Elternsprechtag gehad, daarin zijn de juf en ik op één lijn gekomen...ik kan namelijk nooit controleren wat voor Luuk het huiswerk is, de juf noemt het in de klas op, maar opschrijven, daar beginnen ze pas in de tweede klas mee...Luuk let bijna nooit op, dus weet hij ook vaak zijn huiswerk niet en ik dus ook niet...en aangezien de juf nu toch ook echt inziet, dat Luuk niet zo ''Brav'' is, als dat hij in het begin voor deed komen, heb ik nu voor Luuk een huiswerkschrift gemaakt, waarin de juf het huiswerk opschrijft...speciaal voor mij....want ik vond namelijk al vreemd, dat Luuk drie keer in de week geen huiswerk had...
En Jordy begint aardig op Luuk te lijken inmiddels...al zal het bij hem een andere invalshoek zijn. Jordy is snel afgeleid en erg gevoelig voor de familie de afgelopen anderhalf week, de spanning van het komen van de familie, de tranen bij het afscheid van opa en oma...voor mijn gevoel ging het goed met zijn huiswerk, hij zit tenslotte elke middag keurig te rekenen en te schrijven, maar het blijkt dat hij dus heel veel dingen niet maakt of 'vergeet' of hij weet niet meer wat hij moet doen...hij wil graag met zijn neefjes spelen en maakt het dus allemaal niet zo netjes...maar het loopt bij Jordy nu zo langzamerhand ook de spuitgaten uit, de juf belde mij er zelfs over op vanmorgen...nu moet ik dus voor Jordy hetzelfde doen als voor Luuk...elke dag alles nakijken...pffff, gelukkig zit Thijs nog (zonder huiswerk) op de Kindergarten! Hopelijk gaat het over een poosje beter met Jordy. En met Luuk...tja, ben bang dat daar geen verandering in gaat komen!

2 opmerkingen:

huis tjokvol zei

o wat vervelend joh,ik weet dat ze daar in oostenrijk altijd heel veel huiswerk hebben,veel meer dan hier in nederland,als ik dit zo lees van jou heb je je handen vol aan 2 kids,heel veel sterkte en succes met het huiswerk.


liefs yvonne

Anoniem zei

Aha, dus behalve pensionhoudster ben je nu ook schooljuf geworden. Maar houdt moed volgens mij komt het best goed.
Groeten van Josina