zondag 5 mei 2013

Bijkletsen!

En zo vliegen de dagen weg! Ik zal weer even een beetje iedereen bijkletsen!
Het is dus alweer zondag en vanmorgen zijn Eriks ouders alweer naar huis gegaan....het was even weer een gek afscheid zo, met name Jordy heeft het op die momenten moeilijk...en natuurlijk houdt oma het dan ook niet droog...Luuk en Thijs reageren het anders af en gaan zich juist het tegenovergestelde gedragen en heel overdreven doen of rare dingen zeggen, maar ik weet dat ze in hun hoofdjes het er wel moeilijk mee hebben. Ze zijn in elk geval op de terugweg en als het goed is, zijn ze inmiddels bij de overnachtingsplek aangekomen.
 
De afgelopen dagen hebben we genoten, van de gezelligheid, van het bijkletsen, van het wandelen en/of winkelen en ook is er het een en ander rondom het huis gedaan!

Een deel van de heg is eruit gehaald, om plaats te maken voor een parkeerplek
voor de gasten die zullen gaan komen
 Afgelopen vrijdag was het natuurlijk weer wandeldag en zo gastvrij en leuk als het groepje is, mocht iedereen mee, die mee wilde! Erik had vrij en dus had ik al duidelijk gemaakt, zonder gedoe, dat Erik in elk geval mee zou gaan! Nu kan het een keer, dus dan gaat hij maar gewoon mee! Hahaha, min of meer geen keus dus, maar ik weet, dat hij het leuk vindt! Nu kon Erik dus ook zien, waar wij wandelen en hoe geweldig het uitzicht is. Mijn schoonzus is ook meegegaan!! Helemaal leuk natuurlijk, want dit zijn dingen, die je normaal niet snel meemaakt als je op vakantie gaat!
dit is nog tijdens onze klim
hier krijgt mijn schoonzus uitleg over de Dobratsch en de omgeving, van Ute

volgens mij is er weinig stilte gevallen! We hebben veel gekletst, er is veel verteld
en veel uitgelegd

we zijn zelfs weer via de stollen teruggewandeld, zo kon Erik ook eindelijk de mooie
plek zien!
 
 

Zow, ook mijn schoonvader aan het werk!!

 
wel alles recht hè... :-)
Zaterdagochtend zijn mijn schoonzus, schoonmoeder en ik naar het Atrio geweest! Vorig jaar wilde ik nog niet in de bus van mijn schoonouders rijden, we woonden hier nog niet zo lang en ik was nog niet helemaal alleen met de auto naar Villach gereden en dan ga ik al helemaal niet in zo'n grote bus rijden! Nu ken ik de weg helemaal en ook de weg naar Villach toe, van de berg af, dus nu heb ik gewoon in de bus gereden en het is helemaal goed gegaan! Wij als dames zijn dus aan het winkelen geslagen en de heren hebben met z'n allen een wandeling gemaakt:

In de avond heb ik brooddeeg voorbereid en Erik heeft de vuurkorf aangedaan en vervolgens konden de kinderen op de scouting manier brooddeeg bakken!
 
Dat ziet er toch lekker uit!! Ook zijn er nog marshmallows gebakken boven
het vuur

en deze jongen vonden we bij ons op de keldertrap...mijn zwager heeft deze
schorpioen op het internet opgezocht en het blijkt een italiaanse te zijn, niet
gevaarlijk, van een beet kun je hooguit wat koorts krijgen...
de tegels als parkeerplek liggen op de plaats, nu
het gras er rondomheen nog weer laten groeien
en dan is het bijna klaar. Er komt nog een klein hekje
langs.

Vanmorgen belde...euh, riep Ute vanaf de overkant, of ik nog belang had
bij bloemen! Jazeker! Vervolgens een kruiwagen vol kon ik krijgen en die kun
je niet laten staan, dus oude kleren aan en inpoten!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk om weer even mee te kunnen kijken ,hoe het allemaal verloopt !!!Ma

huis tjokvol zei

wauw wat super leuk dat je familie is geweest,ja moeilijk altijd weer he om dan afscheid te nemen,wel leuk dat ze mee helpen en die wandeling,heerlijk joh.

liefs yvonne

Anoniem zei

Dat zijn dus heerlijke dagen geweest voor iedereen. Maar zo'n beestje wil ik niet tegenkomen op mijn trap. Trouwens wat vliegt de tijd als je zo met elkaar bent vind je ook niet?
Groeten van Josina