dinsdag 18 juni 2013

Hittegolf, Zauberwald en bijna vakantie...

Volgens mij is het inmiddels in heel Europa wel op temperatuur! Hahaha, heerlijk! De eerste hittegolf van dit jaar is een feit! Heerlijk buiten zijn, een klein briesje erbij en de tube zonnencreme voor het grijpen. De jongens genieten in de middagen volop van het zwembadje, na te zijn ingesmeerd met een megafactor :-).
Gisteren heb ik een wasdag gehad, alle beddengoed en de rest van de was heeft eraan moeten geloven en heerlijk alles aan de grote lijnen buiten, vervolgens het meeste zo weer op kunnen vouwen en de kast in. Vanmorgen een kleine mand strijkwerk weggewerkt en alles is weer klaar! Inmiddels heb ik de stofzuiger er ook al doorgehaald en daarna even lekker tijd voor mezelf genomen! Het is blotevoeten-weer, dus ik heb mijn teennagels maar eens een vrolijk kleurtje gegeven, staat wel weer zo netjes!

Thijs is vandaag met de Kindergarten naar het Zauberwald aan de Rauschelesee (hier klikken)! Een goed uur met de bus, een rugzak met een Jause, twee keer drinken èn zonnencreme mee! Het schijnt een heel leuk park te zijn en het zit bij de Kärntencard in, dus misschien gaan we er zelf ook nog wel naar toe deze zomer!

De jongens zijn aan de laatste weken school begonnen...vooral nu met dit weer, wordt de zin in school nog minder :-) dan anders....ze spelen liever buiten, in het zwembadje en gewoon naar buiten kunnen rennen zonder jas o.i.d. en dan hebben ze negen weken vrij....NEGEN weken...help! Gelukkig komen er deze zomer genoeg gasten, zowel opa en oma, als verschillende ooms, tantes en nichtjes om mee te spelen. Ook 'vreemde' gasten met kinderen komen er nog, dus het zal geen gebrek worden aan speelkameraadjes!

Tot op heden vind ik het heerlijk zo, gasten die boven logeren! Natuurlijk houdt je rekening met ze, ik ga niet in de ochtend om 8.00u staan stofzuigen bijvoorbeeld, maar ik hoef op dit moment ook niet naar het appartement om te kijken...geen geklus of nog even een keer de ramen lappen of nog even...nee, het is echt heerlijk zo! Als de gasten vertrekken, dan moet ik natuurlijk vol aan de poets, maar dan is het in een bepaald aantal uren en niet meer dat er dan van alles gedaan moet worden, maar gewoon normaal opruimen en schoonmaken, bedden verschonen etc.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk ook hier is het nu goed weer. Leuk dat Zauberwald, ik denk dat Thijs wel zal genieten.
En ach die vakantie vliegt volgens mij om. Je kijkt er tegen aan en hup ze gaan alweer naar school. Afleiding genoeg bij jullie hahaha.
Geniet ze.
Groeten van Josina.

Reko zei

Ik ben jaloers. Helaas lukt de verkoop van ons huis slecht.
We hopen op betere tijden. Wel gaaf on jullie belevenissen , avonturen, etc te lezen.

Karin Fischer zei

Ik hoop met jullie mee! Het gaat vast lukken met jullie huis, alleen wordt jullie geduld zwaar op de proef gesteld...succes.
Karin