dinsdag 30 juli 2013

Nudelsalat

De dagen gaan gewoon maar weer verder...tjee, deze week gaan we augustus alweer in!!!
Hier vermaken we ons weer eens prima! Erik werkt en de jongens spelen het liefst de hele dag met hun nichtjes! Hahaha, een nichtje heeft zelfs niet zoveel zin om weg te gaan...ze wil liever spelen :-) Ze gaan dan ook van de trampoline naar het zwembad, van het zwembad naar de boomhut...dan spelen ze een spelletje en zijn ze bij de 'bovenburen' en vervolgens hier even voor de tv. Natuurlijk heeft mijn broer en zijn gezin ook vakantie, dus ondernemen ze ook hun eigen ding, wat ook helemaal de bedoeling is!! Voor de kinderen is het erg fijn, dat er deze vakantie zoveel kinderen zijn om mee te spelen! Ze lopen de deur uit en al snel volgen er speelkameraadjes...super!

Gisterenmiddag wat later op de middag hebben we gelukkig redelijk wat regen gehad, de tuin was er echt aan toe en een beetje verkoeling was ook niet verkeerd, want de temperatuur bleef aardig stijgen. Vandaag is het heerlijk buiten! Vandaar dat ik vanmorgen maar even de tuin heb geharkt, het beetje onkruid (wat gelukkig met deze temperaturen ook amper groeit) weggehaald en daarna het oprit geveegd, het ligt er weer netjes bij.

Gisteren heb ik dan toch maar eens voor het eerst Nudelsalat gemaakt! Afgelopen zaterdag kregen we het weer eens bij het Polteren en wéér smaakte het gewoonweg heerlijk! Vooral met warm weer, heb je op die manier toch een goede maaltijd. Ik had het alleen nog nooit gemaakt...dus ik heb goed gekeken wat er zaterdag allemaal in zat en heb Ute wat gevraagd, gisteren bij een paar boodschappen heb ik een bekende van de supermarkt ook nog eens wat gevraagd en toen ben ik aan de slag gegaan.
En misschien was het beginnersgeluk, maar de smaak was in één keer goed! Jordy en Luuk hebben er ook van gegeten en vonden het niet vies, maar moeten gewoon even wennen, ze hebben beide hun bordje leeggegeten. Thijs...tja, zoals gebruikelijk keurde hij het natuurlijk af!
De Nudelsalat kun je op tal van manieren maken, inmiddels in het afgelopen jaar, heb ik er heel wat verschillende varianten gehad! Nu heb ik deze gemaakt, maar ik weet zeker dat er nog verschillende varianten gaan volgen! Ik heb er voor gekozen om geen mayonaise te gebruiken.

Geen opmerkingen: