zondag 21 juli 2013

Taakverdeling en verjaardag!

Zow, dat was me het weekend wel!!
Eerst gisteren, toen zijn onze gasten vertrokken en heb ik de woning weer helemaal schoongemaakt, bedden afgehaald, gewassen, gestreken, etc. etc. Erik heeft inmiddels een taak op zich genomen, hij zorgt ervoor dat het balkon weer glad is en de bloemetjes verzorgd worden èn Erik maakt netjes na elke vetrekkende gast het doucheputje schoon, de rest doe ik... wat niet voor Erik betekend, dat hij gewoon iets voor zichzelf doet, maar hij houdt de jongens in toom :-), haalt de wekelijkse broodbestelling op bij de winkel... een goede taakverdeling dus! Gisterenmiddag heb ik tussen het wassen en strijken door alvast een chocoladetaart gebakken en na het avondeten een vruchtentaart en de chocoladetaart verder klaargemaakt...want vandaag hebben we feest gevierd! Jordy is vandaag negen jaar geworden en tevens hebben we mijn verjaardag er al een beetje bij gevierd, ik zelf ben woensdag jarig.

Aangezien Jordy vorig jaar natuurlijk een beetje een gekke verjaardag heeft gehad, zo net na de verhuizing met gelukkig nog wel een opa en oma die de dag ervoor zijn gekomen, maar eigenlijk geen kinderen, hebben we dat dit jaar goedgemaakt. We hebben een aantal mensen (van de vrijdagclub) uitgenodigd, met kinderen, die dan ook weer vriendjes en vriendinnetjes van onze kinderen zijn. Niet iedereen kon, maar we hadden uiteindelijk een leuk klein groepje en wat meer kinderen! Tevens zijn vandaag mijn ouders gearriveerd, dus dat was dubbel feest!
De kinderen hebben van het zwembad, naar de trampoline, van de trampoline, naar de slaapkamer, van de slaapkamer naar de boomhut gespeeld...van het drinken, naar het snoep, naar het ijs :-) Jordy is heel goed verwend met mooie cadeaus van zijn vriendjes, van mijn schoonouders (dat lag al te wachten op zolder) van mijn ouders en de vele kaarten waarvan ook nog een heel aantal met inhoud...dus zijn dag kon helemaal niet meer stuk! Geweldig gewoon...een jaar later, van een onbekend dorp, naar zo'n gezellige middag...drie kinderen die totaal tevreden en zo ongeveer stuiterend het bed in zijn gegaan...heerlijk!!

Geen opmerkingen: