zaterdag 21 september 2013

Wandelen, hout en gekke dag

Vrijdag ben ik weer heerlijk aan het wandelen geweest, dit keer waren we met drie! We hebben wederom veel gekletst en genoten van het wandelen, het was prachtig weer met een nog mooiere natuur en een geweldig uitzicht...SUPER!
Ik had wel erg veel geluk trouwens...het wandelen kon voor mij bijna niet doorgaan, donderdagmiddag kreeg ik een telefoontje van de boer: vrijdagochtend zou het brandhout gebracht worden, tussen acht en half negen. Gelukkig zei mijn schoonvader dat hij dan gewoon zou zorgen dat hij op tijd klaar zou zijn en ervoor zou zorgen dat het hout op de juiste plek zou komen te liggen! Wat een geluk!

Aangezien mijn schoonvader ook niet stil kan zitten, heeft hij ook nog eens de hele eerste lading (4 kuub) helemaal in de kelder opgepakt! De volgende lading wilden we dan graag wat later hebben, zodat inderdaad eerst het eerste deel helemaal weggepakt zou kunnen worden, maar wij hadden natuurlijk niet verwacht dat alles zo snel weggepakt zou zijn. De volgende lading (tevens 4 kuub)zal dinsdagmiddag gebracht worden.

Gisterenmiddag zijn Erik, Eriks vader en Jordy en Luuk nog een eind aan het wandelen geweest, nadat Eriks moeder uit bed was. Zo konden ze even lekker de Dobratsch weer een stuk verkennen en is Thijs bij mij en mijn schoonmoeder gebleven. Thijs had een opdracht gekregen van Erik, hij mocht een stuk achter het huis gaan uitgraven, bij de regenpijp. Thijs vond het geweldig en deed heel netjes zijn laarzen aan, pakte de steekschop en begon te graven en steeds moesten wij even komen kijken. Na een poosje vroeg hij, wanneer hij een pauze had...hihihi, heel erg serieus was hij, dus gaf ik ook heel serieus antwoord: ''nog een paar minuutjes doorgraven en dan heb je een Jausenpauze''. Zijn Jause bestond uit een beker ranja met een snoepje en heel netjes vroeg Thijs, wanneer zijn pauze er op zat en na mijn antwoord ging hij weer aan het werk :-). Als beloning mocht hij daarna even met de WII spelen, want dat had hij al lang niet meer gedaan.

De heren hebben lekker gewandeld met z'n vieren en bij thuiskomst hebben ze zich omgekleed en zijn we uit eten gegaan! We werden meegevraagd door Eriks ouders en we hebben heerlijk gegeten, hahaha, wel een beetje teveel voor een aantal, maar het was ook gewoon zó lekker! Nogmaals bedankt!!

Vandaag was het een beetje een gekke dag. Eriks ouders hebben ingepakt en zijn uiteindelijk vanmiddag om 17.00u weggereden, richting Nederland. We hebben vandaag een beetje van alles gedaan, ik heb beddengoed gewassen van onszelf, omdat het echt stralend weer is buiten en ik nu dus alles weer heerlijk in de zon droog heb gekregen, ik ben met Eriks moeder nog even naar de winkel geweest, we hebben lekker buiten in de zon ons middageten genuttigd, Eriks vader is nog even met de jongens aan het fietsen geweest en heeft vervolgens het laatste in de bus gepakt en na de koffie zijn ze dus weggegaan, nadat we de volgende lading hout hebben gekregen....de boer belde vanmiddag op, dat het komende week toch niet zo goed uitkwam, of we de eerste lading al weg hadden gepakt, zodat hij de tweede lading zou kunnen brengen!
Na het uitzwaaien is Erik gelijk maar begonnen met het wegpakken van deze lading.

Morgen willen we weer iets ondernemen, we weten nog niet wat, maar het is gewoonweg zo stralend buiten, wat de komende dagen ook nog zo zou blijven, dat we dit wel even willen benutten!

1 opmerking:

Anoniem zei

Zal voor de jongens wel weer wennen zijn opa en oma niet meer boven.
Lekker het hout binnen. Morgen weer op uit. Zo is het leven een groot feest.
Groeten van Josina