maandag 21 oktober 2013

Familiewandeling en gevulde speculaas

Zondag was alweer een heerlijke dag! Iets meer bewolkt en iets meer wind, maar toch niets te klagen! We zijn een klein eindje aan het wandelen geweest. Er was een drie-jarige met ons mee, dus geen heel gekke dingen of heel ver weg, maar gewoon een leuk rondje gemaakt:





Het was heerlijk! Hahaha en de oudste van mijn broer had even het plan opgevat om 's middags dan maar 'even' naar de top van de Dobratsch te lopen :-). Dan moest de jongste maar thuis blijven, bij mijn schoonzus en bij mij en dan gingen de andere kinderen wel met de mannen mee....hahaha, heerlijk die impulsieve reactie's! Het lijkt allemaal zó makkelijk en het kleine stukje in de waterval klimmen ging ook zó makkelijk, dan doen we de rest van de berg vanmiddag wel even...hihihi!

Zondagavond zijn we heerlijk uit eten geweest, dit keer naar een restaurant in Wernberg, waar we nog niet eerder geweest waren. We hebben voor dit restaurant gekozen, omdat er een binnen- en een buitenspeeltuintje bij zit, wel zo handig met zes kinderen! Het was gezellig!

Vanmorgen ben ik begonnen met het afhalen van de bedden, de eerste machines zijn gedraaid en de eerste wassen hangen dan ook al lekker aan het balkon te wapperen! Ik wilde net beginnen aan het eerste strijkgoed, toen ik mij opeens bedacht dat ik spijs in de koelkast had staan! Via Facebook kwam ik op een recept van gevulde speculaas...hmmmmm, daar had ik wel zin in! Amandelspijs kennen ze hier in Oostenrijk niet, maar ook dat valt zelf te maken! Het bleek niet zo moeilijk te zijn, maar de spijs moest wel een dag of twee in de koeling, voor de smaak. Ik heb dus na het maken van een Kuchen op vrijdagmiddag, gelijk erna de spijs gemaakt en in de koeling gezet en nu moest er dus een gevulde speculaas gemaakt worden! Dus tussen de rest van de bedrijvigheid door, heb ik de speculaas klaargemaakt en in de oven geschoven, zodat ik alsnog verder kon gaan met mijn strijkgoed. De speculaas is inmiddels uit de oven en het ruikt in elk geval lekker, als het dan ook nog smaakt, dan is het helemaal fijn natuurlijk:


3 opmerkingen:

Liesbeth zei

Die speculaaskoek ziet er in elk geval heel lekker uit!!

huis tjokvol zei

heerlijk,jammer dat ik het niet kan ruiken,en ook heerlijk zo,n wandeling(zo jaloers)

Anoniem zei

Amandelspijs kennen ze wel hoor. Kijk maar bij de bakafdeling. Marzipan heet het. Maar ja zelfgemaakt is nog véééél lekkerder!
Groetjes van Josina