zaterdag 19 oktober 2013

Kerstmis!

Zaterdagavond...net drie jongens gedoucht die nu boven aan het spelen zijn...met hun twee nichtjes en neefje! Vanmorgen rond 7.30u stonden ze voor de deur! Een voorspoedige reis achter de rug en in een koud, maar toch al zonnig Oostenrijk beland! Het heeft vannacht weer gevroren, maar wat later in de ochtend kon je dus gewoon weer zonder jas naar buiten, heerlijk!!
Mijn broer had een flinke auto vol...natuurlijk met zijn gezin en de eigen nodige spullen, maar ook met de toegeschoven spullen voor ons!! Tjee, ik had niet verwacht dat er nog zoveel mee zou komen!! Van kleding voor Thijs van de zoon van mijn nicht, tot zakken engels drop van mijn andere nicht...hihihi, daar had ik wat onder een door haar geplaatste foto geschreven en het ging dus om engels drop...ik schreef dat ze dat wel mochten verschepen naar Oostenrijk...nou ja, en dan komt het dus gewoon echt naar Oostenrijk!! Zo leuk en lief allemaal! Van mijn ouders kwam er nog weer het een en ander te snoepen en te eten mee, net als een leuk cadeautje voor de kinderen en van mijn broer en schoonzus ook nog allemaal lekkere dingen...van mijn schoonouders een knikkerpot (een tegel voor buiten, daar hadden we een keertje om gevraagd, maar toen was de tegel niet op tijd binnen...), die heeft Erik gelijk in de grond geplaatst, dus er kan ook volop geknikkerd worden! Tjonge, het leek wel kerstmis! Bij deze voor een ieder nog een keer: BEDANKT!

De kinderen hebben elkaar natuurlijk een lange poos niet meer gezien, er viel dan ook wel wat te bespreken, maar vooral natuurlijk te laten zien! Ze konden met z'n allen niet wachten om naar buiten te gaan...daar waar ze vervolgens bijna de rest van de ochtend geweest zijn. Van de boomhut op de trampoline, van de skelter op de schommel...er is wat afgerend! Mijn schoonzus en ik hebben brood gesmeerd en we hebben heerlijk buiten in de zon ons brood opgegeten, tien personen rond de tafel!

Na het middageten zijn wij met ons vijfen naar Villach geweest. We hadden namelijk snowboots in een folder zien staan en ook sneeuwschuivers, er moesten ook nog boodschappen gedaan worden...de jongens hadden er totaal geen zin in, maar ja, er was gewoon even geen keus! Ze hebben alledrie mooie nieuwe snowboots, we hebben twee nieuwe sneeuwschuivers erbij en de boodschappen zijn binnen! Bij thuiskomst werden ze zo ongeveer al opgewacht en zijn ze zo weer met z'n allen buiten gaan spelen totdat er gegeten moest worden.

Het gaat vast gezellig worden deze week!

Geen opmerkingen: