woensdag 27 november 2013

Cornflakesrotsjes

Even het resultaat van gisteren:



Het zijn er nog meer dan dat er hier in de trommel zitten, maar ze pasten er dus niet allemaal in! En ze smaken echt goed! Ze zijn heel knapperig gebleven, al weet ik nu al, wat ik een volgende keer anders moet doen :-) . Ik had de gesmolten chocolade nog te warm, toen ik er de cornflakes door heb gedaan, waardoor het chocolade niet echt lekker 'om' de cornflakes is blijven hangen, maar dit was ook nog maar een eerste poging! Een volgende zal er zeker nog komen, want je hebt er niet veel ingredienten voor nodig en ook al geen oven! Voor degenen die het thuis ook willen proberen, hier is het recept: 250gr.chocolade om te smelten, 250gr.kokosvet en een verpakking cornflakes...meer niet! Je laat de chocolade samen met het kokosvet smelten en je plet de cornflakes (flink pletten, want die van mij hadden achteraf nog kleiner mogen zijn). Wat ik dus niet heb gedaan, maar wel had moeten doen, is de gesmolten massa iets af laten koelen, net zo lang tot het wat lobig (dikker) begint te worden. Je doet dan de geplette cornflakes bij de massa in, tot je geen gesmolten chocolade meer over hebt en dus eigenlijk een dikke cornflakesbrei overhoudt en daar maak je vervolgens kleine 'hoopjes' van. Ik heb ze op aluminiumfolie gelegd, maar voor het chique kun je ze ook in pralinenvormpjes geven. Af laten koelen/laten drogen en dan: eet smakelijk!

5 opmerkingen:

huis tjokvol zei

ze zien er lekker uit,en bedankt voor je recept ik ga het zeker proberen,dat moet mij toch wel lukken denk ik dan.

gr yvonne

Liesbeth zei

Ziet er super lekker uit,ga ik zeker en vast ook eens proberen!

Anoniem zei

Das ist ganz einfach. Danke Karin.
Ga ik zeker proberen.
Groetjes van Josina.

Marike zei

Jammie! Ik maak ze weleens met pinda's, maar dit klinkt ook erg lekker!

Anoniem zei

Hoi Karin,

Chocolade kun je het best au-bain-marie langzaam laten smelten en zeker niet te warm laten worden. Eigenlijk mag chocolade geloof ik niet zoveel warmer als lichaamstemperatuur. Maar verder zien ze er goed uit. En smaken doen ze vast ook goed.

Groetjes Corine