woensdag 15 januari 2014

Emigreren, radiatoren en gips

Zijn er echt zoveel mensen Nederland zat? Die vraag kon ik mij in het weekend toch eigenlijk wel stellen...in het weekend werd ik namelijk door een derde familie (binnen een aantal weken) benaderd via de mail, of ze misschien wat vragen mogen stellen over emigreren, iets over ervaringen omtrent het emigreren mogen vragen! Natuurlijk mag dat! Maar het zet je haast wel aan het denken... Eén familie heeft contact gelegd dmv het interview wat ik eens gegeven heb bij Expatmama's, een andere familie via onze website en een derde familie naar aanleiding van mijn blog. Hahaha, oké, als je het zo wil zien, voor een doorsnee gezin zijn we best veel op het internet te vinden natuurlijk!
Maar ik doe het graag, ik beantwoord graag de vragen, want ik weet hoe fijn het kan zijn om toch iets te horen of te lezen van mede-emigranten! Ook al ervaart natuurlijk een ieder het emigreren anders, een ieder gaat er anders mee om, maar je zit niet alleen maar te wachten op de bloemetjes en de bijtjes als je zulke grootse plannen hebt. Ik ben en blijf erbij, dat een goede voorbereiding een 'must' is en aan een bepaalde vorm van voorbereiding, waar ik aan mee zou kunnen helpen, doe ik dat graag!

Gisterenochtend had ik het ietsje rustiger, na een paar boodschappen, een beetje opruimen en stofzuigen, heb ik mij achter de computer gezet. Op zoek naar radiatoren...beneden in de woonkamer was het een ''bij elkaar geraapt'' euh...zooitje, wat radiatoren betreft! Ze zijn er allemaal vanaf en nu moeten er dus andere komen. Eerder heb ik al eens flink tijd besteed aan tweedehands, maar ja, we hebben er drie nodig, drie gelijke wil ik dan natuurlijk, twee moeten dezelfde afmeting hebben en een andere moet kleiner, maar een grotere Wärmeleistung (euh..nederlands woord even zoek) hebben. Tweedehands gaat het 'm niet worden in elk geval, niet te vinden of wel te vinden en nog in een slechtere toestand als die we hier hebben! In de bouwmarkten hier wordt je niet echt heel vrolijk van de prijs, voor een onbekend merk zelfs, vandaar dat ik al enige tijd op het internet aan het speuren ben geweest. Bij Amazon.de shoppen we geregeld voor allerhande spullen en ook daar kon ik de juiste radiatoren vinden. In het weekend wilde ik ze bestellen, even tussen de bedrijven door, maar toen bleek dat ze niet naar Oostenrijk verstuurd werden...grrrrr. Gisteren heb ik de leveranciers van deze site, twee verschillende, gecontacteerd, maar helaas, de ene verstuurd zeker niet naar Oostenrijk en de andere wel, maar de verzendkosten zullen er vreselijk hoog zijn. Balen. Erik had inmiddels bij een andere firma een offerte opgevraagd en daar heb ik zojuist achteraan gebeld, omdat Erik vergeten was te melden dat we in Oostenrijk wonen.... zelf heb ik gisteren een tweede firma gebeld en daar krijgen we, als het goed is, vandaag een aanbod van. Ik hoop dat er een goede bij zit! We hebben nog even en het is er nu ook niet koud beneden, want er hangen natuurlijk nog wel op andere plaatsen radiatoren.

Vanmorgen heb ik de badkamer gepoetst en direct daarna kwam de schoorsteenveegster! Mooi! Ik moest haar namelijk nog even wat vragen. Nadat zij haar werk gedaan had, heb ik haar meegenomen naar de woonkamer beneden en haar de schoorsteen laten zien, met het gat wat er nog zit. We mogen dit gat op de juiste manier dicht maken en ter zijnde tijd, als we weten waar een nieuw gat moet komen, daar dan gewoon een gat maken! Nou ja, zo makkelijk dus, maar mooi, het huidige gat mag dicht, dus kunnen we verder. Toen heb ik mijn oude kleren aangedaan en gips klaar gemaakt. Erik had gevraagd of ik de hoeklijsten bij de ramen even met gips vast wilde zetten, zodat de gebruikte spijkers om de lijsten op de plek te houden, weggehaald kunnen worden. Het overige gips kon ik op andere plekken op maken! Zo kan Erik tenminste in de avonden met bepaalde werkzaamheden verder. En zo is ook deze ochtend inmiddels alweer om en kan ik zo Thijs ophalen!

Geen opmerkingen: