maandag 13 januari 2014

Heizkostenzuschuß

De maandag is alweer om!! Foei zeg, wat is de dag snel gegaan! Vanmorgen eerst, nadat ik Thijs weg gebracht had, naar het Tourismusburo gewandeld, nakijken hoe laat deze vandaag geopend zou zijn, dit bleek om 9.00u het geval. Het was op dat moment net 8.00u, dus ik ben doorgewandeld naar de gemeente. Daar moest ik voor de korting op de bijdrage van de Kindergarten, Eriks loonstroken weer afgeven. Deze geef ik om de drie maanden ongeveer af en aan de hand van het inkomen wordt er iedere maand afzonderlijk berekend wat je moet betalen. Verder moest ik nog een rol gele zakken (voor hard plastic afval) ophalen, wij hadden er maar één gekregen voor dit jaar, terwijl wij er met ons huishouden recht hebben op twee rollen, dus die tweede heb ik vanochtend gelijk maar even meegenomen. Ook heb ik navraag gedaan voor de Heizkostenzuschuß... dit is een financiele bijdrage van het land op de stookkosten, heel apart, maar waar! Ook dit wordt aan de hand van het inkomen berekend en kun je eenmaal per winter aanvragen. Ik weet nu in elk geval dat we er recht op hebben, maar ik moet nog even de loonstrook die deze week komt afwachten en met deze weer terug naar de gemeente. Ik heb geen idee wat het bedrag voor dit winter zal zijn, wat we terugkrijgen, maar elke euro is er natuurlijk één!
Verder heb ik nog een hele poos gekletst met de mevrouw van de gemeente, ik ken haar inmiddels goed, ook via de school. Vandaar dat het al bijna 9.00u was, toen ik pas bij de gemeente weg kwam!

Zo kon ik dus gelijk weer teruglopen naar het Tourismusburo, voor mijn vragen daar! Deze mevrouw (er werken er daar minstens drie) kende ik nog niet en zij mij nog niet :-), maar na even kletsen wisten we van elkaar wie we waren! Zij een zus van een stel wat we inmiddels beter kennen en zij heeft nu een gezicht bij de nederlandse familie met een vakantiewoning, waarvan wij bij hen op de site en in een prospekt staan! Mijn vragen zijn beantwoord en het was inmiddels al na 9.30u dat ik weer thuis was!

Mijn vanochtend vroeg aangezette was kon inmiddels de droger in en een ander opgevouwen worden en daarna ben ik naar beneden gegaan, voor een volgende ronde opruimen van puin en gruis en een aantal keren dweilen. De Etagenheizung schoongemaakt en klaargezet om aan te steken en weer naar boven, daar kreeg ik een sms van Erik, of ik nog aan het doormailen van de uren van afgelopen week gedacht had...euh...nee dus! Gelijk de uren ingescand en doorgestuurd en nog even de kelder in, de brander van de oliekachel een standje hoger zetten, maar voordat ik dat kon doen, stond ik al met de voeten in het water....zucht...de jongens....elke ochtend pakken Jordy of Luuk schoon water voor de konijnen en ze weten heel goed welke kraan ze open moeten draaien en ook weer goed dicht, alleen wordt dat in de praktijk nog wel eens vergeten...er stond wel een emmer onder, maar die was natuurlijk allang overgelopen! Grrrrrrr, eerst dus de ruimte helemaal uitdweilen! En tevens vanmiddag de jongens een verbod opgelegd om die kraan nog te gebruiken, want dit was niet de eerste keer...en ook niet de tweede keer...dan moeten ze maar een paar trappen op voor het water!

Vanmiddag was de middag ook zo om! Jordy en Luuk hebben beide morgen een toets. Luuk een Ansage (dictee) en Jordy een Sachunterrichtwiederholung, hahaha, een hele mond vol, maar het is een soort proefwerk en dit keer gaat het over de dalen, Seeën, Flussen en bergen van Kärnten en dan voornamelijk de bekendere van deze. Met beide kon ik dus aan het oefenen en Thijs zat aan tafel te verven. Het eten daarna voorbereid, Willhaben even bijgewerkt en toen was Erik alweer thuis! Jordy en Luuk zijn weer naar de Taekwondo geweest en zo was de dag dus echt zó voorbij!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Kan je mooi gaan oefenen in Villach in het Atrio

Gr. Peter

huis tjokvol zei

wauw wat een volle dag,je hoefde je niet te vervelen.

liefs yvonne