woensdag 26 februari 2014

Navraag...

Zow, ondanks vannacht een tweede nacht niet lekker te hebben geslapen, voel ik me toch echt een stuk beter dan gisteren! Ik heb me gisteren dan ook aan mijn woord gehouden! Rond half tien in de ochtend heb ik wat kussentjes, fleechedekens, een kop thee, een appel en een plak heerlijke Groningse notenkoek (heerlijk cadeautje uit Nederland...) mee het balkon opgenomen, met de bedoeling er de eerste paar uur niet meer vanaf te komen! En dat is aardig gelukt! Er was een stralende blauwe lucht, volop zon en bijna geen zuchtje wind...ik heb me in een ligstoel genesteld, kussentje hier en daar, fleechedeken om, thee en de rest binnen handbereik, stoel achterover....HEERLIJK! Echt geslapen heb ik niet, maar gedommeld wel en dat was al genoeg...

Vanmorgen ben ik even nog een keer naar het Kurzentrum gelopen...navraag doen. Ik ben afgelopen jaar al eens bij het Zentrum naar binnen gelopen en heb gevraagd of gasten, die bij ons logeren, ook een massage en/of gebruik van de sauna mogen maken en dat was volgens de meneer geen enkel probleem, natuurlijk kon dat, afspraak was niet nodig, mensen mochten gewoon binnen komen... Tja, dat klonk goed! Aangezien onze gasten er graag gebruik van wilden maken, ben ik voor de zekerheid er nog eens naar toe gegaan...gewoon nog eens vragen, misschien wel een onderbuikgevoel van mij... de mevrouw keek mij aan en vertelde heel koel: ''Sauna? Daar mogen alleen hotelgasten gebruik van maken... en voor een massage moet je een afspraak maken en dat kan bij die balie aan de overkant...''
Nou ja zeg! Ik keek de mevrouw verontwaardigd aan en keek achter haar, of de meneer van de vorige keer er ook zat, maar natuurlijk niet...ik heb nog een poging gedaan en uitgelegd wat haar collega mij vertelde de vorige keer, maar nee, niet van haar stuk te brengen. Ik liep naar de andere balie voor een eventuele massage-afspraak en het bleek dat ze vandaag nog net, aan het einde van de dag, twee keer 15 minuten zouden kunnen inplannen... ik baalde vreselijk op dat moment!! Dáárvoor doe je navraag??? Ik besloot onze gasten te bellen vanuit het Kurzentrum en heb overlegd. Ik was persoonlijk wel klaar met het Kurzentrum, maar dat is natuurlijk niet aan mij! Ik stelde voor, dat ik ook een vriendin zou kunnen bellen, zij doet ook aan massages, heeft een infraroodcabine en ze hebben er een sauna. De gasten haakten erop in en ik heb de vriendin gebeld, zij kon gelukkig voor deze ochtend nog tijd vrij maken....
Een oplossing is dus gevonden, maar ik vind dit persoonlijk geen reclame voor het Kurzentrum! Onze gasten hadden namelijk ook op de site ervan gekeken en gezien dat er allerlei behandelingen aangeboden werden. Ik heb er net zelf ook nog eens op de site gekeken en ook ik kan er niet uithalen dat bepaalde behandelingen blijkbaar alleen voor hotelgasten is. En nu kan ik er nogmaals naar toe gaan, om dit te melden, maar het is een groot Kurzentrum, de ene mevrouw melde nog dat er wel driehonderd medewerkers werken en ze gaf zelfs aan, dat ze bij de receptie niet eens weten wat zij daar allemaal doen....dan zal mijn stem daar in het niet vallen...
Zo zie je maar weer...dat onderbuikgevoel...en nogmaals vervelend is het ook, omdat ik op onze eigen homepage hier ook reclame voor heb gemaakt! Tja, ik heb me dus vanmorgen maar achter de laptop genesteld en het een en ander aangepast op onze site...en ik ga maar eens met de vriendin om tafel...

Geen opmerkingen: