zondag 9 februari 2014

Zeugnis en lenzen

Vrijdag hebben Jordy en Luuk het Zeugnis (rapport) meegekregen, het was namelijk de laatste dag voor de Semesterferien (Energieferien ook wel genoemd). Ze krijgen hier twee keer per jaar een rapport en aangezien het eerste half jaar nu om is, is het eerste rapport er nu dus ook! En we kunnen trots zijn! Ze hebben beide een heel mooi Zeugnis!
Voor Thijs moest ik vrijdag aangeven op de Kindergarten, of hij er de komende week wel of niet is... zodat ze een inschatting kunnen maken voor hoeveel kindjes er zullen zijn en dus ook hoeveel personeel ze moeten inzetten. Ik heb Thijs gevraagd, maar hij wilde heel graag thuis blijven, net als Jordy en Luuk. Prima, dan heeft Thijs ook lekker een weekje vrij!

Gisterenochtend ben ik naar Villach geweest. Ik had er echt totaal geen zin in, maar mijn bestelde lenzen waren er afgelopen week al, toen was alleen Bleiberg afgesloten en kon ik dus niet gaan. Er werd voor gisterennacht redelijk wat sneeuw voorspelt en wat mij betreft had het er ook mogen zijn, dan was ik namelijk niet gegaan...maar helaas, dat wat voorspelt was, is niet gekomen, dus ik ben wel gegaan. Ik moest de lenzen in de winkel in doen en vervolgens zo'n twee à drie uur wat gaan doen in de buurt om daarna mijn ogen weer na te laten kijken, maar om mij al die tijd in het Atrio te gaan vermaken? Nee, dus ik ben naar de Hofer die het dichtstbij lag gereden en heb de boodschappen gedaan, daarna weer terug, nog een paar winkels in het Atrio meegepakt en toen waren er nog maar anderhalf uur om...maar toch ben ik naar de opticien gegaan. Oogtesten waren goed, zicht was goed, lenzen zaten goed...meenemen dus!
Jordy had gisterenmiddag een kinderfeestje, die was dus op pad en ik heb samen met Luuk en Thijs koekjes gebakken! Ik had al een hele poos zo'n kant en klaar mix staan en die moest nu toch echt op, was namelijk al even over de datum...inmiddels wordt er gretig in gegeten, ze smaken echt goed!

Erik was gisterenochtend bezig in het trapgat...het loszittende gipswerk eruit tikken en daarna heeft Erik alles met band beplakt en er al een eerste gipslaag overheen gedaan. Vanmiddag wil Erik een keer schuren en het volgende weekend kan het dan allemaal uitgewit worden.

1 opmerking:

huis tjokvol zei

fijn dat het zo goed gaat met ze op school,daar mag je zeker trots op zijn.

liefs yvonne