dinsdag 25 maart 2014

Niets uit mijn handen...

Brrrrrr, het is koud buiten! Vanmorgen begon het fraai, redelijk blauwe lucht en een waterig zonnetje erbij, wat later kwam er bewolking en nog weer even verder, vlak voordat ik Thijs wilde ophalen, moest ik zelfs mijn was van het balkon afhalen, omdat het begon te sneeuwen! Het werd ook weer droog, het zonnetje leek er weer door te komen en nu? Het sneeuwt heel behoorlijk weer! Ach, het zal wel niet zoveel worden...

Vanmorgen had ik mij uitgedacht om boven de boel maar eens af te stoffen en stof te zuigen...tja...soms bedenk je wat en komt er niets van terecht!! Het enige wat er vanmorgen uit mijn vingers is gekomen, is de vaatwasser leegruimen en dus de was ophangen...en de rest is uit mijn mond gekomen :-) in goede zin hoor, ik heb het over kletsen!
Waar ik vanmorgen op de Kindergarten Martina tegen het lijf liep en we al lopend richting haar auto aan het kletsen waren, bleven we maar kletsen en na bijna een half uur vroeg ik of ze tijd had voor koffie...tja, als we daar zo staan, kunnen we net zo goed een bak koffie erbij nemen! Ze is meegegaan en zo heb ik dus tot 10.00u met haar gekletst! Het was gezellig! Martina is een spontaan iemand, een flap uit die niet echt nadenkt voordat ze kletst :-) en dat is heerlijk! Ze neemt geen blad voor de mond en geeft haar eerlijke mening! Van het wandelen is het voor haar niet veel gekomen de laatste tijd, omdat ze vaak op vrijdag moet werken, dus nu hebben we weer even lekker kunnen bijkletsen!
Toen Martina wegging, keek ik op mijn mobiel en zag een Whatsapp van Mieke uit de Steiermark! Ze had een vraag en vroeg of ik ergens een keer tijd had...ik antwoordde, omdat ik er eerst even wat voor na moest kijken, dat dat morgenvroeg misschien wel kon en toen heb ik de vaatwasser verder uitgepakt, die stond nog open en half uitgepakt... ook de wasmachine was net klaar, de was heb ik opgehangen en toen dacht ik: ik ga nu even boven de boel doen en dan kijk ik wel even datgene na...maar ja...waarom dàn eigenlijk... ik heb dus de spullen erbij gepakt, nagekeken en een app teruggestuurd...en zo zaten we iets later te skypen! Het was gezellig! We hadden ook al veel te lang niet meer geskypt! Lekker bijgeklets over van alles en nog wat en vervolgens, vijf kwartier later, kon ik nog net snel mijn was van de sneeuw redden, Luuk een kus geven die binnen kwam en Thijs ophalen!

En zo was het een ochtend waarin er niets uit mijn handen is gekomen, maar wat toch een heel gezellige ochtend is geworden! Morgenochtend ga ik maar verder met waar ik vanmorgen mee had willen beginnen :-)

2 opmerkingen:

huis tjokvol zei

hihi gezellig toch zo,n ochtend,moet kunnen hoor,geen gestress maar gewoon zien hoe de dag gaat toch.

gr yvonne

Anoniem zei

Hoi Karin ...
Dit soort ochtenden zijn ook erg belangrijk ,daar moet je zeker vrij voor maken .Het werk wil wel een dag langer liggen ......
Groetjes Ma....