vrijdag 28 maart 2014

Liaan en peeling

Ook dit keer was de opkomst met wandelen weer niet zo hoog, ook nu weer alleen met Burgi en Gerhard, maar dat maakt niets uit! Het was weer heerlijk! We hebben dit keer weer een 'oude' route op de Erzberg genomen. Nog niet naar de Hubertushütte, want dat was mij door de meneer van de Markusstollen, die ik toevallig tegen het lijf liep, afgeraden. Die weg zou nog niet goed begaanbaar zijn. Vandaar dus dat we het eerste stuk wel hetzelfde zijn gelopen, maar toen de afbuiging richting de Stollenwanderweg genomen hebben! O, het was echt weer fijn! We hebben heerlijk gekletst, ieder heeft zijn hart ergens over kunnen luchten, wat ook af en toe nodig is en we hebben een heel stuk gelopen zonder ook maar iets te zeggen...gewoon genieten!
De winter heeft duidelijk zijn sporen nagelaten en veel bomen liggen ''kreuz und quer'' door het bos en ook geregeld over de weg of het pad. De ene keer konden we er onderdoor, de andere keer eroverheen. Ook hadden we een iets grotere hindernis, een boom waar we niet overheen konden en ook niet onderdoor èn hij lag over een redelijk steile helling (zeg maar: afgrond). Burgi liep voorop, zij is hier dus opgegroeid en heeft vaker dit soort situatie's meegemaakt...ik zat mij af te vragen wat zou doen, maar ze pakte heel behendig (ze is in leeftijd de 60 in elk geval voorbij) een dikke tak van de boom en slingerde zichzelf zo'n beetje, wel met stappen nemend, langs de boom, een paar passen dus op de steile helling en de dikke tak als liaan zo ongeveer... :-) tja, als zij dat kan, blijf ik natuurlijk niet achter en hups, op dezelfde manier passeerde ik ook de boom en Gerhard na mij ook! Haha, we zaten te grappen, dat we nu echt alle spieren wel gebruikt zullen hebben tijdens deze wandeling, dus een beetje fitness zeg maar!

Rond tienen was ik weer thuis! Eerst even wat gedronken en toen een heerlijke douche genomen. Na het douchen heb ik een tip opgevolgd van een moeder van de Kindergarten. Ik was met haar aan het kletsen en we kregen het over droge handen...die van mij zijn niet echt vrouwelijk de laatste tijd...erg droog, scheurtjes en blaren, ik lijk wel een bouwvakker! Het toeval wil, dat zij nagelstyliste is en dus met het een en ander wel raad weet. Ze gaf als tip om te peelen...tja, zoiets heb ik niet thuis, maar ik kreeg gelijk het recept erbij! Heel erg simpel zelfs: olie en suiker! Het maakt niet uit of het een olijfolie, zonnebloemolie of een babyolie is, maar vermeng het met suiker en daarmee 'peel' je dus goed je handen, nagelriemen en ook de bovenkant van je handen. Heel even in laten trekken en afspoelen! En inderdaad, mijn handen voelen en zien er al een stuk beter uit! Natuurlijk is het niet na één keer een babyhuidje, maar het begin is er. Gewone handcreme smeer ik dagelijks mee, maar doet gewoon te weinig en de olie van deze peeling blijft na heel wat wasbeurten met zeep, toch nog voelbaar zacht op de handen! Ik had nog babyolie thuis en heb dat gebruikt, het ruikt ook nog eens lekker! Je kunt de peeling ook gebruiken voor het hele lichaam!

Geen opmerkingen: