zondag 23 maart 2014

Verslaafd?

De muur op de slaapkamer van de jongens is inmiddels helemaal opgetrokken tot het plafond en gisteren heeft Erik in de nu twee slaapkamers sleuven gemaakt voor het stroom. De hele slaapkamer bevatte namelijk al een poos geen stroom meer, nadat de muur van de Speis weggehaald is...die muur bleek de verbinding voor het stroom op die kamer te bevatten. Ach, de jongens hadden er ook nog geen stroom nodig, de lamp aan het plafond was het enige wat nog functioneerde. Het stroom op de beide slaapkamers moet dus helemaal opnieuw opgezet worden, er zitten nu sleuven voor stopcontacten bij de bureau's, voor nachtlampjes bij de bedden en voor een stofzuiger of iets anders. Ook in de plafonds zijn sleuven gemaakt, bij Jordy een enkel punt en bij Luuk en Thijs twee, zij krijgen twee lampen aan het plafond omdat die slaapkamer weinig daglicht heeft.

Zelf ben ik gisteren alweer naar Villach geweest...pfoei zeg, alsof ik er geen genoeg van kan krijgen...verslaafd?  :-).
Ik ben bij een grote bouwmarkt geweest en bij drie grote warenhuizen en uiteindelijk geslaagd voor een hele mooie laminaatvloer voor de beide slaapkamers! Een mooi lichte, met een beige en witte teint en niet eentje met een strak oppervlak, maar iets een reliëfje erop. Ook ben ik geslaagd voor een schapje bij het hoofdeinde van Jordy's bed. Een schap met opstaande rand, zodat de spullen er niet af kunnen vallen, omdat Jordy een heel hoog bed heeft, dan kan een wekker niet zomaar op de grond vallen... en we zochten voor Jordy's kamer nog een mooi stoeltje of zitzak, hij heeft namelijk door de nieuwe muur een klein nisje op zijn kamer en Jordy leest graag en dat hoekje is bij het raam, bij de verwarming...een heerlijk hoekje dus om je in een boek te kunnen verdiepen, als je natuurlijk iets fijns hebt om op te zitten! Bij het ene warenhuis was ik op zoek naar de vloeren, toen ik op de poefen, zitzakken en hockers stuitte, er werd opruiming gehouden! Ik neuste er tussen en vond het heel mooi formaat zitzak, maar een heel verkeerde kleur helaas...de mevrouw kwam erbij en zag mij zoeken, ze vertelde dat ze nog meer kleuren van die zitzak had...ook een mooie blauwe! Wauw!! Normaal gesproken zou ik het veel te duur hebben gevonden...maar door de opruiming was er bijna de helft korting op de normale prijs...ik heb voor de zekerheid Erik nog wel even gebeld en overlegd, want alsnog is het een redelijke uitgave...maar we waren het eens: meenemen! Gaaf hoor, het is zo'n hele grote, met een rugsteun en zelfs wij kunnen er lekker op zitten, hij vormt zich naar je lichaam...Jordy is er helemaal blij mee!
Voor de kamer van Luuk en Thijs moeten we ook nog het een en ander aanschaffen, maar dat kunnen we pas echt goed bekijken als de kamer ingericht is met de huidige meubels die er zijn...

En zo gaat het gestaag verder hier, maar ik ben nu al blij voor de jongens, het worden dan wel kleine kamers, maar met een beetje slim inrichten, hebben ze straks toch nog ruimte om te kunnen spelen, fijn aan het eigen bureau te kunnen kleuren en heerlijk te kunnen slapen...ook ieder een eigen kledingkast terug op de slaapkamer...super!!
Het enige... :-) wij zijn straks dus onze kledingkast kwijt!! Hahaha, ik ben dus ook alweer op zoek naar een mooie ruime kast voor onszelf!!

1 opmerking:

huis tjokvol zei

super zo,n zitzak daar zullen ze veel plezier aan hebben denk ik.
succes verder