woensdag 16 april 2014

Osterferien, Reindling en Kreislauf

Thijs heeft vandaag zijn laatste Kindergartendagje gehad en heeft nu tot en met volgende week dinsdag vrij! En als Erik zo thuis komt, is Erik ook lekker vrij...heerlijk! Dan kunnen we genieten van een aantal dagen Osterferien!
Buiten is het nog steeds onstuimig! Waar het maandagavond flink onweerde, sneeuwde het gisterenochtend. Iets later kwam de zon erdoor, maar er bleef een flinke wind staan en de gevoelstemperatuur...brrrrrr!! De sneeuw is niet blijven liggen, daar treur ik inmiddels niet meer om :-). Maar vanaf maandag blijft de wind nog wel, vandaag ook weer, ontzettend! En dat is iets waar de mensen hier echt niet aan gewend zijn...hahaha, ze voelen zich opeens allemaal niet zo goed, hebben bij bosjes hoofdpijn...en dat ligt allemaal aan het weer... ik heb ook wel eens hoofdpijn, maar ik zoek het niet achter het weer...
Hier in Oostenrijk als ook in Duitsland zijn de mensen daar gevoeliger voor, bij een bepaalde wind krijgen ze last van de 'Kreislauf', een te groot verschil in temperatuur is ook niet goed voor de 'Kreislauf'...en ook hoofdpijn of gewoon niet goed te pas zijn, vele zaken zal liggen aan het weer...ik als nuchtere Hollander kijk daar toch altijd een beetje raar tegen aan. Er zal best een kern van waarheid achter zitten, maar toch...ik blijf het raar vinden. Ik zou niet eens weten wat ik zou moeten voelen, als ik last van mijn 'Kreislauf' zou hebben...

Vanmorgen heb ik het recept voor de Reindling er maar eens bij genomen! Tja, bij Pasen hoort hier toch echt Reindling...ik had inmiddels van Manu ook een ander recept gekregen, omdat ik haar Reindling zo lekker vindt en ik heb nu een middenweg in twee recepten genomen...ik ben dus benieuwd naar het resultaat! Ik heb er wel gelijk twee gemaakt, het is nogal een redelijk karwei vind ik zelf, dus dan gelijk maar een dubbel portie! Gelijk kan ik er dan één met alle toeters en bellen maken en de ander met wat minder inhoud, zodat de jongens die in elk geval lekker vinden!
Tussendoor, tijdens het rijzen van het deeg, heb ik de badkamer en de wc schoongemaakt en vanmiddag, nadat alle troep weer opgeruimd was, heb ik een paar spelletjes met de jongens gespeeld en zo gaat een dag snel voorbij!

Geen opmerkingen: