maandag 14 april 2014

Bindehautentzündung en clips...

Geen zorg, we zijn er nog! :-) Hihi, ik heb net eerst even de blog van vrijdag gelezen, even opfrissen over wat ik toen schreef! Dan kan ik namelijk gewoon verder!

Mijn rug gaat inmiddels weer helemaal goed! Zoals vaker gebeurd bij mij, heb ik er na lichamelijk werk nogal vlot last van, vaak is het de volgende dag alweer over, dit keer duurde het nog een dagje langer, al waren zaterdag de 'scherpe' randjes er al wel af.
Vrijdag heeft Erik de laatste hand gelegd aan de laminaatvloer op de slaapkamers van de jongens, zodat er zaterdag gelijk vanaf de ochtend geschilderd kon gaan worden! Aangezien ik met mijn rug toch al beter geen rare dingen kon gaan doen èn er toch ook wel weer nodig flinke boodschappen gedaan moesten worden, ben ik in de ochtend naar Villach gegaan.
Wel heb ik eerst Luuk en Thijs meegenomen tot aan de apotheek... Luuk kwam namelijk vrijdag terug met een rood oog, best geïrriteerd eigenlijk en een flinke 'klodder' in zijn ooghoek...ik dacht eerst aan een allergie voor iets van buiten, want in de ochtend had hij nog nergens last van! Wel vermeldde Luuk heel triomfantelijk: ''Ja, een meisje op school heeft een heel rood oog, maar dat is niet ''ansteckend''...''. Tja, ik legde Luuk uit, dat als zij haar oog ontstoken heeft, het wel degelijk besmettelijk is! Maar goed, we wachtten nog even af, ik heb hem twee keer zijn oog laten spoelen met water, dat gaf verlichting, maar na een uur zat er alweer zo'n heerlijke gelige klodder in zijn ooghoek... zaterdagochtend was het nog gelijk en aangezien in het weekend naar een arts gaan niet zo handig is altijd, besloot ik Luuk mee te nemen naar de apotheek, Thijs wilde wel mee, want dan mochten ze gezamenlijk weer teruglopen naar huis, zodat ik door kon rijden naar Villach. De mevrouw van de apotheek keek Luuk aan en ik begon over allergie... ''tja, zei de mevrouw, dit heeft niets met allergie te maken! Afgelopen week heb ik hier zeker twintig kinderen gehad met ''Bindehautentzündung''... en dit ziet er precies zo uit...''. Ze vroeg nog een aantal zaken en ze bleek knikken. Normaal heb je een recept van de huisarts nodig...tja, dat wordt nog even iets lastiger, al zijn er natuurlijk andere artsen...maar de mevrouw haalde oogdruppels uit haar apothekerskast en gaf deze. Ze zei er bij dat al de kinderen dit middel voorgeschreven hadden gekregen en het waarschijnlijk na een paar keer druppelen een heel stuk verlichting zou geven. Ik belde Erik de instructie's door en Luuk en Thijs gingen op pad naar huis.

Over huisarts gesproken, het blijkt dat onze huisarts een roker in hart en nieren was...elke seconde buiten de spreekuren hing er een sigaret aan zijn lip...en dat vonden zijn aders niet fijn meer, die hebben zich dichtgeslibt...en dan is er een einde aan je leven van 66 jaar...

Ik heb mijn weg naar Villach vervolgd, met een flinke waslijst op zak...het kopen van twee schapjes voor bij het bed van Luuk en Thijs, bij de bouwmarkt schroefjes voor Erik halen om de stopcontacten mee te kunnen bevestigen, een aantal goede aanbiedingen in het Atrio kopen, boodschappen doen bij twee andere supermarkten en het ophalen van de plinten....pffff....de plinten... Ik ben nu al helemaal klaar met die winkel waar ik ze gekocht heb! De vloer komt bij de winkel weg en daar had ik er bijpassende plinten uitgezocht. Een plint die je kunt bevestigen met clips. Helaas waren er niet genoeg in de winkel, dus moesten ze besteld worden. Geen probleem op dat moment, want we hadden ze toch niet gelijk nodig. Binnen een week zouden ze binnen zijn. Precies een week later ging de telefoon, de plinten waren niet binnengekomen, het bleek een speciaal bestelartikel te zijn...dat moet op naam, of ik daarmee akkoord ging. Tja, weinig keus, als de prijs gelijk blijft, vind ik het prima. Dit keer duurde het twee weken voordat ze binnen waren, terwijl er wederom een week levertijd gemeld werd... kom ik in de winkel, om nog even een paar doosjes clips erbij mee te nemen en de plinten op te halen, hebben ze de clips niet meer!!
Ik keek de meneer verbluft aan: ''Eerst moet ik drie weken wachten op tien plinten en nu zijn de clips er niet!!''
Meneer: ''Ach, die clips dat werkt toch niet, ik ben zelf professioneel vloerlegger en ik sla er altijd spijkers in...''
Ik: ''En denkt u dat ik daarom van die mooie plinten koop, SPECIAAL VOOR CLIPS, om er vervolgens spijkers doorheen te slaan?''
Meneer: ''Tja, dat werkt het beste, want wij verkopen de clips ook niet meer...''
Ik, bijna flippend: ''U verkoopt ze helemaal niet meer?? U laat mij drie weken wachten op plinten waarvan u zei, dat ze binnen een week hier zouden zijn, nu zijn ze er en vertelt u doodleuk dat u de clips niet meer verkoopt en de plinten gewoon verpest met spijkers??''
De meneer kijkt mij aan alsof ik niet van deze planeet kom... (was op dat moment misschien ook wel zo :-) ) Hij snapte blijkbaar echt helemaal niets van mij, maar dat maakte mij niet uit. Het is speciaal besteld voor ons en normaal kun je dit soort artikelen niet zomaar retour doen...deze plint past in mijn ogen gewoon erg goed bij de vloer...maar ja, als ik geen clips kan krijgen. Ik heb erop gestaan dat ik, als ik geen clips kon krijgen, de hele zwik terug zou brengen en mijn geld terug wilde...dat kon opeens...ballentent.

Ik ben naar het warenhuis gegaan waar onze vloer boven in het appartement weg komt, daar hebben ze echt alles nagezocht en wel vijf soorten clips geprobeerd, maar helaas, geen enkele paste erop...ik ben doorgereden naar de bouwmarkt en daar pakte de meneer een doosje uit het schap, paste ze op de plint en yes! Past! Uiteindelijk door dit hele gedoe, was ik pas laat in huis...en niet al te vrolijk...en helaas in huis trof ik een soortgelijke stemming aan...
Voor de slaapkamers van de jongens had ik speciale verf gekocht, geen latex maar een verf die luchtdoorlatend is voor de muren. Dit had ik bedacht, omdat natuurlijk de muren daar heel vochtig zijn geweest, dat vochtprobleem is verholpen, maar het leek mij gewoon beter voor de muren, ook omdat het slaapkamers zijn...het zou heel goed dekkend zijn en je zou er zeker 80m2 mee kunnen doen...bij thuiskomst mocht ik Jordy's slaapkamer bekijken...na goed kijken, kon ik zien dat er een waas van verf op de muren zat, maar helemaal niets was er ineens gedekt! Zelfs het zo goed als witte plafond niet, alles scheen gewoon door!! Erik had er twee-en-een-half uur op staan zwoegen...en balen dat hij deed! Ik net zo, dan koop je dure verf, goed bedoeld voor de slaapkamers en dan dit! En de emmer was ook nog eens bijna leeg!! Grrrrrrr!! Gelukkig hadden we nog latex staan....de tweede laag is dus latex geworden en toen was ineens alles spierwit! De kamer van Luuk en Thijs lukt op deze dag niet meer, want uiteindelijk moest Erik nog een keer naar Villach om nog een emmer latex bij te halen...

Zondagochtend heeft Erik eerst op Jordy's kamer de plafondlamp opgehangen en de stopcontacten gemonteerd en is daarna verder gaan schilderen op de kamer van Luuk en Thijs. Ik heb eerst de kamer van Jordy helemaal schoongemaakt, de ramen goed geboend en de nieuwe vloer gedweild. Jordy heeft intussen de onderdelen van zijn bed uit de garage gehaald en in de woonkamer gelegd. Die onderdelen heb ik schoongemaakt en deel voor deel heeft Jordy ze samen met Thijs weer op zijn slaapkamer gelegd. Toen kon het nieuwe bureau eindelijk uit de verpakking!! Tja, een behoorlijk bureau met dus ook behoorlijk veel onderdelen! Jordy heeft even geholpen, maar het bleek toch lastiger dan hij dacht!
Nadat Erik met schilderen klaar was, heeft hij samen met Jordy Jordy's bed in elkaar gezet. Ik heb me een hele poos vermaakt met het voorbereiden van de bureaudelen! Het schapje bij het hoofdeind is aan de muur geboord, het bed is verankerd aan de muur en toen konden de bureaudelen zo in elkaar gezet worden onder zijn bed! De kamer van Luuk en Thijs heb ik vervolgens helemaal schoongeboend, Erik heeft er de plafondlampen opgehangen en stopcontacten gemonteerd, maar toen was de tijd toch echt wel op...het was mooi geweest! Voor het slapen was die kamer toch nog te vochtig omdat er net geschilderd was, maar Jordy kon al wel op zijn nieuwe slaapkamer slapen!! Helemaal trots is hij! Hij vertelt echt heel blij te zijn met zijn kamer en dat terwijl het nog helemaal niet af is!

De vensterbanken had Erik vorige week besteld en die zouden er op z'n laatst afgelopen vrijdag zijn...ze zouden dan bellen. Niemand heeft gebeld, dus heb ik vanochtend maar gebeld! Het bleek dat de vensterbanken al wel binnen waren, maar dat ze ons telefoonnummer niet hadden...>>zucht<<. Erik haalt ze vanmiddag op.

Luuk heeft in het weekend ook zijn tweede oog ontstoken gehad, dus het tweede oog zijn we ook gaan druppelen en inmiddels is het zo goed als over. Hij moest van mij extra vaak zijn handen wassen en de handdoeken heb ik een paar keer vaker verschoond...ik zit niet op nog meer ontstoken ogen te wachten! Ik hoop dan ook, dat het goed gaat nu verder!


Geen opmerkingen: