zondag 27 april 2014

Tandarts, tuin en taart!

Afgelopen week hebben we onze halfjaarlijkse tandartscontrole weer gehad! De jongens hadden er geen zin in en waren ook wat zenuwachtig, maar we hebben het allemaal weer overleefd! Jordy en Luuk waren de enige twee die zo klaar waren en opgelucht van de stoel konden stappen. Thijs heeft gewoon een apart gebit, heeft steeds wat met zijn tanden (heb ik al vaker over verteld) en de laatste twee maanden was ook duidelijk te zien aan twee melktanden, dat ze aan het 'kapot' gaan zijn, gaatjes langs de bovenkant ervan. De tandarts bekeek Thijs zijn gebit even goed en telde weer eens de tanden na, op dit moment 19 stuks en dat terwijl er dus al drie uit zijn...Thijs heeft twee tanden extra, volgens de tandarts konden het wel eens 'tweeling-tanden' zijn, dat twee tanden uit zijn bovenkaak zich in de melktanden opgesplitst hebben. Dit zou een goed teken zijn, want dat betekend dat de 'grote mensen tanden' die moeten komen, gewoon normaal zijn, maar dat is dus nog even afwachten. De zichtbare gaatjes hebben ze weer een beetje opgelapt, zodat er geen verdere schade ontstaat, maar volgens de assistente zullen deze tanden er toch niet lang meer in zitten. Ook heeft Thijs nog steeds iets overgehouden aan zijn val van de fiets, inmiddels twee jaar geleden. Een plekje op zijn tandvlees wordt geregeld nog rood, dan weer wat dikker en af en toe doet het pijn en zo opeens is het weer weg. De tandarts merkte het ook op dit keer (de vorige keer was er niets te zien) en vertelde dat dit een chronische ontsteking is en dat het dus blijvend is, op en af ontstekingen. Ik ben benieuwd hoe Thijs zijn gebit zich verder zal gaan ontwikkelen...
Erik en ik hadden beide een heel klein gaatje, helaas, maar dat zijn we gewend...ondanks onze vele poetsen, we zijn voor nu in elk geval weer klaar!

Onze gasten zijn gisterenochtend naar huis vertrokken en ik ben in de ochtend zelf even naar Villach geweest, het was weer nodig voor de boodschappen. Gelukkig was ik weer lekker voor de middag in huis, boodschappen opgeruimd, middageten en daarna even het appartement in en alvast het beddengoed afgehaald en met de stofzuiger erdoor, de rest zie ik maandag wel!
Erik is bezig geweest in de tuin! Het maanlandschap hieronder proberen te egaliseren... veel harken, spitten, de eerste stronken van de coniferen eruit gehaald en vervolgens de boel zo glad mogelijk gemaakt. Voor nu eerst even een lijn getrokken, om eerst een stuk ''af''' te kunnen maken. Vanmorgen heb ik er samen met Jordy gras gezaaid en bijgezaaid en dan kan later in de week het andere stuk onderhanden genomen worden!

Vandaag doen we verder helemaal niets!! Erik is nog steeds vermoeid, nog steeds aan het snotteren, vooral van buiten...gisteren laaide het dan ook weer volledig op, toen Erik in de tuin bezig was! Ik heb gisterenmiddag een aardbeientaart gemaakt...mmmmmmm!! Vanmorgen dus lekker relaxt begonnen met ons zondagsontbijt, toen ben ik dus even naar buiten geweest en daarna hebben we lekker koffie gedronken met taart! En nu zitten er een paar voor de televisie, twee zitten er op de slaapkamer te spelen en ik schrijf hier mijn blog...gezellig zo!!

Fijne zondag!!

Geen opmerkingen: