woensdag 30 april 2014

Verhuizen?

Tja, daar zit je dan...tot aan je nek in de verhuisdozen...
Geen zorg! Zoals ik al eerder vermeldde, er is de jaarlijkse Entrümpelung...op zolder liggen nog spullen van de vorige bewoners...zoals een heel oude kinderbox, een oud stoeltje en zo links en rechts nog meer spullen. Die hebben we bijna twee jaar geleden laten liggen, omdat er simpelweg geen tijd voor was om die spullen daar weg te halen...wij moesten de vrachtwagen met verhuisspullen legen in een vol huis, een dag nadat we er zelf aankwamen...
In de afgelopen maanden is er dan wat van zolder afgehaald, dan er wat bij opgedrukt, wat uit een doos gehaald, andere spullen er bovenop gelegd...en zo kwam het, dat de zolder van voor tot achter volledig bezaaid was met dozen en oude spullen...ook nog een oude matras, die we nooit meer gebruiken, kussens uit de oude hoekbank en nog veel meer...inmiddels heb ik er, even tellen, vijf rondes opzitten. Vijf keer ben ik nu op zolder geweest en heb een lading dozen en spullen naar beneden gehaald, waarvan één keer samen met Erik. Alle dozen gaan open, alle inhoud eruit, alles wordt uitgezocht...zelfs nog een paar verdwaalde keukenattributen heb ik eruit gehaald en vooral ook vééél papier en karton hebben we nu...de ordners met papierwerk ben ik ook doorgegaan, natuurlijk heb je papieren die je moet bewaren, maar inmiddels kon er ook alweer heel wat weg. Ladingen met lege dozen van gekochte spullen...alles gaat nu weg. Dozen met spelletjes en boeken van de jongens...alles uitgezocht en de te kinderachtige dingen mochten weg van de jongens!! Leesboeken...heel oude van mij en van Erik...die zaten netjes in een krat, ik deed het krat open en begon spontaan te niezen. Erik kwam iets later de woonkamer binnen en begon ook gelijk te niezen....hmmmm, ook daar een flinke sortering in gemaakt. Dozen gevuld met woonkamerdecoratie heb ik vanmorgen van zolder gehaald, die moet ik nog openen, maar ik ben benieuwd wat ik daar allemaal in tegenkom! Zelfs kleding van mij en Erik vond ik terug! Hahaha, nette kleding, waarvan ik dacht dat het voor de verhuizing weggegooid zou zijn...niet dus! Oef, wat een spul.
Samen met Erik moet ik er nog een linnenkast van zolder halen en wat ander houtwerk wat nu toch echt weg kan...de linnenkast was er één van de inboedel van het huis, bewaard omdat we dachten die weer te gaan gebruiken, maar niet dus. En alles gaat via een vlizotrap...

Inmiddels ligt er door het hele huis wel wat, spullen die nog weer naar de zolder terug moeten, maar waar ik nog even mee wacht, totdat er de ruimte voor is...een klein begin in netjes wegzetten heb ik vanmorgen op zolder ook al gedaan en echt, een aantal kratten en dozen hoeven niet naar beneden...maar wát een verbetering!! En wat zal er straks véél minder aan dozen staan zeg!! Lekker hoor, zo'n Entrümpelung :-)

Geen opmerkingen: