zaterdag 3 mei 2014

Brandhout en logeren

Vanmorgen heb ik eerst even nog wat in huis gedaan...dat was er de afgelopen week wel een beetje bij in geschoten. Rond 10.00u had ik gedaan wat ik wilde doen en toen ben ik naar Villach gegaan...ik moest nog even een paar kussenslopen voor de nieuwe kussens van de jongens hebben. Ze hebben nog genoeg dekbedovertrekken, maar ja, die slopen ervan zijn nu dus allemaal te klein! Nu heb ik voor ieder een kleur sloop meegenomen, die past bij de overtrekken die ze nog hebben liggen, zo kunnen ze de overtrekken toch nog doorgebruiken!

Verder had ik nog een paar dingen uit het Atrio nodig en gelijk de boodschappen gedaan bij de grote supermarkt aldaar, ik had namelijk het boekje met de kortingsstickers helemaal vol en daardoor kreeg ik 30% korting op de kar boodschappen! Dat scheelt enorm veel, dus ik heb dan ook ingeslagen op onder andere vlees!
Erik was intussen thuis in de kelder bezig als het regende en buiten als het droog was :-). In de kelder moet er nog het een en ander voor de Entrümpelung gebeuren en buiten nog steeds de stronken eruit van de heg...sommige stronken stonden erg vast...gelijk heeft Erik de stammen met de motorzaag van de wortels gezaagd, de wortels verdekt opgesteld in het bos :-) en de stammen verzaagd als brandhout. Voorlopig gaat eerst de helft van de heg eruit en dat wordt dan eerst helemaal klaargemaakt, de andere helft zal later of misschien pas volgend jaar gedaan worden...er zijn namelijk nog veel dingen die buiten gedaan kunnen/moeten worden.

Luuk is afgelopen nacht niet in huis geweest! Gisterenmiddag hebben Jordy en Thijs gespeeld bij vriendjes, ook twee broers van elkaar, de ene bij Thijs in de groep en de andere bij Jordy in de klas en Luuk heeft met zijn vriendje gespeeld. Vlak voordat ik Jordy en Thijs op wilde halen, kwamen Luuk en zijn vriendje met de moeder (Ute) in het kielzog...heel serieus kwam eruit: ''Wir sollten eben miteinander sprechen...'' Hahaha, er werd gevraagd of ze bij elkaar mochten logeren, ofwel of Luuk bij het vriendje mocht logeren. Er werd een vreugdesprong gedaan toen ik aangaf dat het wel mocht, er werd nog net een pyama, een onderbroek en een tandenborstel meegenomen en ze waren alweer weg! En zo zaten we dus gisterenavond met een kind minder aan tafel!
Luuk heeft het geweldig gehad, is nu totaal bekaf, maar het was gaaf :-)

En morgen zullen we zien wat de dag ons brengt!
Voor iedereen een fijn weekend verder!!

1 opmerking:

Liesbeth zei

Toch leuk hé die logeerpartijtjes,achteraf komen ze meestal doodmoe maar voldaan naar huis!

Fijne zondag.

Liesbeth