woensdag 25 juni 2014

Jordy, slecht weer en appartement

Vanmiddag komt Jordy weer thuis! Ik ben zó benieuwd! We hebben niks gehoord, dus het zal in elk geval allemaal goed zijn! Hier in huis is het maar raar... er worden niet zoveel vragen gesteld, het is rustiger, een bord minder op tafel...

De zomer is op dit moment ver te zoeken...we hebben twee waarschuwings-smsjes gehad van de verzekeraar. De eerste sms ging over de hoeveelheid regen die er zou vallen en de tweede ging over dat het flink zou kunnen gaan onweren...en die tweede was eigenlijk pas een half uur voordat het zou losbarsten, dus toen heb ik toch maar alle bloembakken van de balkons tegen het huis aangezet... want op maandag is het rond Klagenfurt erg slecht weer geweest en daar zijn plaatselijk hagelstenen ter grootte van tennisballen naar beneden gekomen...dat zou een einde voor onder andere mijn bloemen betekenen! Ook heb ik samen met Erik onze houten picknicktafel door de poot van de trampoline gestoken...zodat de trampoline ook goed stevig stond.
Het werd inderdaad erg donker, de regen werd steeds harder en harder, het begon te onweren en toen te hagelen...maar gelukkig was de hagelbui nog geen minuut lang en niet extreem. De rest van de avond heeft het op en af geregend, net als vannacht en vanochtend. De rest van de dag zou het zo blijven, maar wij hebben hier geen raar extreem weer gehad, dus ik heb vanmorgen de bloembakken allemaal weer teruggeplaatst! Maar van mij mag de zomer nu toch wel echt beginnen!

Inmiddels heb ik het appartement weer helemaal op orde, alles schoon en fris! Volgende week zaterdag begint voor ons echt het zomerseizoen...voor die tijd zal ik dus nog een paar dingen weer opnieuw doen, maar een grote schoonmaak is dan niet meer nodig, dat is wel prettig! Tot aan 20 september hebben wij nog een weekje vrij...ik vind het super, dat wij toch maar weer zoveel gasten mogen ontvangen!! Deels is het familie, deels mensen die voor een tweede keer terugkomen en ook nog weer vreemde gasten, ik ben blij!! Gisteren heb ik op de Facebookpagina voor ''Nederlandstalige vakantieverblijven in Oostenrijk'' een berichtje geschreven, dat we nog een weekje vrij hebben in de zomer en dan na 20 september ook weer vrij zijn. Ik dacht, laat ik het niet op mijn eigen pagina doen, misschien vinden de mensen dat wel een beetje vervelend of zo...hahaha, het tegendeel is blijkbaar gebleken! Het werd een keertje gedeeld, mijn bericht en toen nog eens en nog eens...inmiddels is het meer dan 16 keer gedeeld en dan niet alleen door vrienden van mijn pagina, maar ook door vrienden van vrienden! Zomaar, door voor mij onbekende mensen, die mijn bericht delen!! Dat is nog eens geweldig en ontzettend lief! Ook al levert het niets op, dat maakt helemaal niet uit, maar gewoon het idee, dat mensen het voor ons willen delen! Hartelijk dank daarvoor!!

Geen opmerkingen: