maandag 27 juni 2011

Familiedag en de makelaar

We hebben het er op zitten, de familiedag is gisteren geweest! Vrijdag heb ik de boodschappen uit Duitsland gehaald en de muffins gebakken en zaterdag ben ik met mijn schoonzus boodschappen gaan doen in Nederland. Erik is samen met de kids en mijn broer naar mijn oma gegaan om daar de boel klaar te zetten, schoon te maken en héél belangrijk: het bier koud te zetten! Mijn schoonzus en ik zijn met de inkopen ook naar mijn oma gereden en hebben alles gelijk weggepakt en klaargezet. Kaas en worst alvast gesneden...Mijn andere broer kwam vervolgens met een stereo-installatie, er was muziek!!

Zondagochtend om 8.00u zijn wij alweer richting mijn oma vertrokken, mijn ouders waren er ook net en vervolgens kwamen mijn broers en schoonzussen eraan. We hebben voor alle 50 personen lunchpakketjes klaargemaakt, met een stuk fruit erbij en voor de kids ook nog een pakje drinken. Voor de kinderen (en volwassenen...) was er een groot springkussen geregeld op het erf. Om 9.45u is het begonnen en kon er koffie gepakt worden met krentenwegge of een muffin en na de koffie hebben we verteld dat we allemaal achter elkaar aan zouden gaan rijden, want nog niemand was op de hoogte wat we zouden gaan doen! Iedereen heeft een gesloten envelopje meegekregen, wat alleen geopend mocht worden, als we elkaar kwijt zouden raken, maar het ging perfect! We zijn naar De Lutte heen gereden en daar stonden twee huifkarren met paarden ons op te wachten. De lunchpakketjes en de Iso-boxen met bier en drinken konden bij de mevrouw in de auto, zij heeft het voor ons naar de lunchplek gebracht. In de huifkar hadden we voor wat drinken gezorgd, een stuk worst, kaas en wat snoepgoed. Na een uurtje op de huifkar hebben we de lunchstop gehouden van een uurtje en een tweede stop hebben we genomen bij de ijsboerderij, waar iedereen een ijsje kon nemen en toen weer terug naar De Lutte en vervolgens weer koers naar Opoe!
Daar aangekomen konden de kids zich uitleven met de gekregen waterpistolen en het springkussen en iets later kwam de cateraar er al aan met de pan, barbeque, vlees, salades etc. dus er kon gegeten worden. Na het eten een buffetje met ijs en pudding en toen was de dag klaar! Er kon voor de liefhebbers natuurlijk nog wat gedronken worden, maar de mensen met kleine kinderen konden zo toch nog redelijk op tijd naar huis!! Voor mijn gevoel was het een geslaagde dag!!

Vandaag een geintje van de makelaar....vanmiddag tegen drie uur stond zeer onverwacht de makelaar voor de deur...euh...ja, er was door haar collega vergeten te bellen, maar er staat voor nu een bezichtiging op de planning...Aaaaahhhhh, maar ik heb er een rotzooi van, alle bedden waren afgehaald, geen blinkende badkamer, beneden een stapel strijkgoed liggen, de waslijn buiten hing vol, ik was net een nieuwe was erbij op aan het hangen, kids renden rond in ondergoed ivm de warmte, het gras niet gemaaid en vol bloemetjes....gelukkig was het dit keer een man alleen, die wilde kijken en ik hoopte gewoon dat dit een man was, zoals de meeste mannen...troep? Waar?
Nou ja, volgens de makelaar kon het bij ons nooit zo erg zijn als ik dacht, met de rotzooi, of ze dan toch het huis mochten bekijken...ja hoor, dat mag, ik heb alleen gevraagd aan de man, of hij dan door de onopgemaakte bedden heen wil kijken en af en toe een oogje dicht knijpt... De man heeft het huis uitgebreid bekeken, stelde nog een paar vragen omtrent de bouw en de Solaranlage en ging toen weer weg. De makelaar melde nog wel dat er voor deze week nog een aanvraag was voor een bezichtiging. Helemaal prima natuurlijk, als ik dit keer van te voren gebeld word...

Ach, zo gebeurt er weer eens wat...vanmorgen vloog me de joghi-drink al door de keuken, waardoor ik om zeven uur al op de knieen in de keuken lag. Na een paar keer te zijn opgestaan van tafel om iets te pakken wat ik niet klaar had gezet, bleek ik mijn eigen joghurt niet eens te hebben gepakt. Ik kwam er daarna eigenlijk te laat nog achter dat de kids nog ingesmeerd moesten worden met zonnebrand, vanmorgen voor school, dus we waren aan de late kant, maar nog wel op tijd...de dag begon dus al goed, dus toen de makelaar vanmiddag op de stoep stond, paste dat helemaal in het plaatje van vandaag!!

Morgen beter!

Geen opmerkingen: